onsdag 19 september 2012

Post VM. Back on track?

Är hemma i Sverige igen efter en veckas semester i Spanien.
En välbehövlig sådan, både för kropp och själ.

Huvudet var inte riktigt på g de första dagarna märkte jag, inte heller kroppen. Snabbtänkhet var inte direkt min starka sida och kroppen krävde sömn.

Dagarna har präglats av morgonpromenad längs stranden med mig själv och mina tankar, inaktivitet på en solstol x antal timmar/dag, några liter solskyddsfaktor av den starka sorten, eftermiddagsmojito på stranden och säkert hundra partin yatzy.

Jag har funderat, reflekterat och diskuterat.
Både med mig själv, coach Helen, Anna G, Kristina och en del andra människor.
Vet inte om jag har blivit så mycket klokare. 
Det som är intressant är också mina diskussioner med Isabelle, nere i Spanien. En individ som inte har det minsta intresse för löpning, men som kommer med de där vinklarna man själv kanske inte riktigt har tänkt på.

Jag jobbar på att försöka sätta ord på mina känslor när jag ska beskriva VM-loppet.
Det kommer.

Just nu är det bara lite svårt.

5 kommentarer:

  1. Kram på dig, och du är alltid min idol
    Jag tycker du visade på riktigt starkt pannben att fortsätta mala fast allt går tungt. Hur många av oss hade lagt av, men du fortsatte envist fram och 20 mil är inget dåligt resultat, faktiskt.
    Hoppas vi syns i helgen :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Janne. Känns så konstigt att liksom vara nöjd med resultatet men ändå inte vara nöjd...

      Yes, vi syns i Norrpan :)

      Radera
  2. Ja jag håller med Janne. Tror du går stark som fasen ur detta!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack vännen!
      Ja, jag har massor att använda till nästa gång nu :)
      Behöver du pacer till TEC förresten? :)
      Kram

      Radera
  3. Lite missnöjd tror jag bara det är bra att vara, då är man hungrig på revansch. Vill visa att jag kan bättre. Så kände jag efter mina30miö i Skövde förra året. Ett jättebra resultat sa alla, själv var jag missnöjd redan en vecka efter.

    SvaraRadera