tisdag 25 september 2012

The return of spyfys

Idag är det tisdag.
Tisdag means stationspass på jobbet med Mona.

Lite nervös var jag allt, men jag lovade mig själv att ta det lugnt.

Sedan VM (strax över två veckor sedan) har jag mest tagit det lugnt. 
Gick/joggade tre gånger nere i Spanien + ett lätt löppass igår, så inga mängder precis.
Har sagt till mig själv att jag vilar hyfsat denna vecka ut och nästa. Sen får det vara nog. 
Då ska kilometerna jagas igen, finns alldeles för många därute som inte är infångade än.

Hursomhelst.
Dagens pass var som vanligt jobbigt och bra uppbyggt. Inte lika mycket folk som sist jag var där, ni vet hur det klingar av lite när terminen väl har dragit igång. Men ändock kanonbra driv och svetten lackade.
Efter uppvärmningen körde vi tre varv med övningarna nedan.
En station innehöll två övningar och därefter byte, 40 sek jobb, 5 sek vila mellan övningarna samt ca 15 sek mellan stationenerna.

- TRX-rodd från liggande/ligg-på-mage-och-flytta-vikt-framför-och-runt-kropp
- 10 snabba boxslag+kort löpning med vändning/joggande planka
- Djupa upphopp på bräda/situps med medicinboll
- Armhävning + sidplanka med benlyft/utfallsgång med hantlar

Efter första och andra varvet körde vi puls i två minuter vardera:
Varv 1: 
2 och 2; försöka slå varandra på vaderna
Upphopp
Burpees

Varv 2:
Upphopp
Ruscher genom salen

Efter tredje varvet bjöds vi på extranummer i form av 5 min extra magträning.
Phiew.
Trots att jag tog det lugnt är jag tämligen övertygad om att träningsvärken kommer att infinna sig imorgon. 

Idag passade jag även på att äntligen köpa mig ett par trailskor!
Jag och Sandra ska ju för sjuttsingen till England och springa Round Rotherham den 20 oktober. Jag har en tendens till att glömma bort det lite då och då...

Har varit på jakt ett tag och efter att ha varit runt halva Stockholm så hittade jag äntligen rätt.
Så jag och kommendören svirade ner på stan på lunchen och införskaffade oss varsitt par fina pjucks.
För min del blev det ett par Asics Fuji Racers.
Det blir ett lite mindre urval när man har fötter som mina (smala, långa, låga vrister och låga fotvalv). 
Dessa sitter som en smäck och jag längtar till att inviga de!



Såhär fina kommer de inte vara länge till :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar