tisdag 4 september 2012

"Vanlig" massage

Tisdag idag.
Började dagen med att ta mig ut till Bosön till sjukgymnast Britta. Härligt.
Hon stretchade ut mina höftböjare och lår och såg till så att det mesta i min kropp stämde. 
Fick beröm och jag har definitivt blivit rörligare sedan jag fick möjligheten att börja gå hos henne. 
Mycket bra övningar som får kroppen i balans. Skönt att slitet gör skillnad.

Efter jobbet drog jag iväg till Björn och fick massage. 
Idag skulle jag inte få någon idrottsmassage och vi skulle inte jobba med mina svagheter.
Idag skulle jag få "vanlig" helkroppsmassage.
Eeehhh, mjaha. Hur är en sån då?

Det var intressant och inte speciellt smärtsamt. Antar att vanlig massage inte är speciellt smärtsamt :)
Det var avslappnande och det var det som var meningen. 

Men jag måste nog ändå säga att jag föredrar idrottsmassage.

Kroppen är tydligen i balans.
Knoppen har jag tidigare konstaterat att den också är i balans.

Nu får det gärna bli lördag.

1 kommentar:

  1. I väg med er nu!! så man får lite spänning :-)

    SvaraRadera