söndag 27 april 2014

Ett trött huvud i en trött kropp

Sol! Sol! Sol!
Känns nästan som sommar.
Eller ja, vår åtminstone, tur det :)

Denna vecka var jag borta med jobbet tisdag till fredag. Långa dagar kombinerat med en trött Maria gjorde att träningen lös med sin frånvaro.
(Det där med att springa 16 mil så fort man kan tog rejält på krafterna.)
Undantaget onsdagen då jag joggade en terrängmil med en kollega i Ryssbergens friluftsområde. Det var skönt, men det räckte också.
Helgen har dock spenderats mestadels utomhus. Gåendes eller cyklandes (looooooove my new red bike).

Igår var jag inne på Djurgården och kollade in halvmarathonet, alltid lika kul att se eliten svischa förbi. Lika kul var det följande 2h då jag stod kvar och hejade och klappade på tjejerna som kämpade två varv i den varma solen.

Fick någon konstig varm klump av lycka i magen när jag stod där och ögonen tårades.
Seriöst så måste jag sluta vara så blödig när det gäller sånt där.
Bölade nästan för att jag tycker så jäkla mycket om den däringa löpningen och alla känslor som uppstår.

Imorgon bitti transportlöper jag till jobbet. Lyckades lura med mig Henrik :)
Han rehabar så han kunde inte springa så långt eller så fort.
Tur det kände jag :)

Om morgondagens tur går bra så blir det tempo imorgon eftermiddag.
Dags att försöka krama ur lite fart ur den här kroppen då jag och Anna G springer Gävle halvmarathon på lördag.
Phiew, halvmarathon, det var längesen...
Efter det är det inte långt kvar till min älsklingstävling Stockholm marathon.
Planen är pers!
Får se vad kroppen tycker om det.
Konstigare saker har ju hänt.


Eller?

Här var jag också trött. Bilden tagen efter mitt första 24h-lopp i Hallsberg 2009  :)
 (Foto: privat)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar