måndag 21 april 2014

Post TEC - återhämtningen

Idag är det strax över en vecka sedan jag gick imål på TEC. (det inlägget har förresten lästs av över 530 personer, helt stört!!!! jag bockar och bugar då det är statistikrekord för min del :) )

Jag vill säga ett stort TACK för alla fina kommentarer och lyckönskningar, både här och på Facebook.
Det värmer verkligen!!! <3

Dagarna efteråt var jag trött (som sig bör) och kroppen gjorde ont.
Fötterna klarade sig ypperligt, tack vare Sportslick och CEPs kompressionsstrumpor (rosa såklart) förutom en blåsa under en nagel och där kommer nog nageln trilla av vilken dag som helst. När naglarna väl har börjat lossna så är det lätt hänt igen. Inga problem så länge man håller de fräscha så att det inte blir infektion.

Måndagen var jag ledig vilket var extra skönt.
Jag låg och drog mig i sängen ända till klockan 11.
När jag väl tog mig ut så promenerade jag till Solna centrum för fikadate med Anna G. Eller ja, gick och gick, inledningsvis så var det nog någon form av vaggande.
Jag tog lunchstopp halvvägs :) (kan tyvärr meddela att hela sträckan är 1,5 km, och sen gick jag vidare.
Vi spenderade två timmar i solen på en parkbänk i Skytteholmsparken med varsin kopp kaffe och en bulle. 
Sweet, det var skönt och nyttigt för kroppen att komma ut och röra på sig.

På tisdagen jobbade jag och där tog jag mig cyklandes till och från jobbet och stelheten släppte ytterligare.

Onsdagen var jag ledig igen och nu började kroppen ordna upp sig (muskulär iallafall) och jag tog cykeln in till stan och lunchade med Ann-Sofie.
Är så jäkla glad över min nya cykel alltså :) sen var det en så fin dag så det var dumt att slösa både pengar och tid på kollektivtrafik.

Torsdagen blev en tidig morgon då klockan ringde 04.30.
Klockan 7 gick planet från Arlanda till Köpenhamn där vi spenderade den största delen av påskhelgen.
Såhär i efterhand kan jag väl erkänna att 4 dagars traskande runt Köpenhamn inte är den mest optimala återhämtningen, trots att det är bra att röra på sig :)
Vi skämde bort oss själva och varandra och åt god mat, drack god öl och turistade oss ut i fingerspetsarna.
Fredagskvällen spenderades på ett sushiställe som hade ett sånt där band där tallrikarna åkte runt och man plockade det man ville ha. För 179 danska kronor åt man så mycket man ville......
Sånt är sällan bra då jag inte kunde hejda mig när maten bara kom rullande hela tiden och det var tur att det var nära till hotellet efter det. Har aldrig ätit så mycket sushi i hela mitt liv. Phiew.

Jag har inte tränat på en hel vecka utan låtit kroppen vila. Även om musklerna inte är stela längre så påverkas leder och ligament mycket under såpass lång tid som det tog att springa 16 mil.

Men till veckan (känns som söndag idag trots att det är måndag) ska jag träna lugnt (distanspass är tanken) och den 3e maj är det dags för Gävle Halvmarathon och efter det lägger jag i en sista växel mot Stockholm marathon.
Whopp whopp :)



Here comes the foooooooood :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar