fredag 29 mars 2013

En föreläsning som gör gott!

Inför Tjejmarathon, som jag iår springer för andra gången finns det chanser att gå på föreläsningar.
Den 8e april kommer jag sitta bänkad för att lyssna på Sophia Sundberg när hon, ideellt, ger en kostföreläsning angående kost som rör långa lopp.

Föreläsningen är gratis och man ger själv ett bidrag, en summa man tycker är ok, jag kommer att ge 300 kr, som går direkt till Tjejmarathons insamling hos Hungerprojektet.

Inga konstigheter och samma summa, eller mindre en liknande föreläsning på samma nivå hade kostat.
Sophia Sundberg är kostvetare, löptränare och är själv ultralöpare.
Iår representerar hon Sverige på EM över 100 km.

Förra året var jag på plats i Skövde under ultrafestivalen och fick äran att se Sophia gå i mål på 8h och 16 min efter att ha sprungit 100 km på 400m-banan. Grymt är bara förnamnet!

Så kom igen nu alla ni som ska springa Tjejmarathon! Sign up!
Och ni andra också förresten, 20 platser finns utöver Tjejmarathons! :)

För mer information, kolla här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar