torsdag 28 mars 2013

Frukterrian!

Googlade precis frukterrian.
Tänkte att eftersom jag älskar frukt så kan ju det passa in på mig.
Enligt Wikipedia är en anhängare av frukterianismen en individ som i princip bara äter frön, frukter, bär och nötter. Men kan även äta grönsaker som botaniskt sett är frukter, som ex tomat och gurka.
Stämde inte så bra.
Älskar frukt och grönt men inte BARA.

Idag lunchade jag med en gammal kollega från Högkvarteret. Rackarns trevligt. 

Vi var in på Lakritsroten senare, en lakritsbutik som ligger på Sveavägen. 
Jag fick en presentpåse av fina Carina förra året därifrån. Det fanns ett sjukt gott te som jag inte druckit på ett tag nu, så jag inhandlade en påse av det.
Passade även på att köpa mig en taggig balansbräda på träningsbutiken som låg vägg i vägg.
Har ju som sagt gett mig fasiken på att jag ska ta kontrollen över rörligheten och kroppen.
That's one way.

Sen blev det ett löppass. 
Mötte upp en gammal kollega som ville slå ihjäl lite tid mellan sina högvaktspass på Slottet. 
Det blev ett varv runt Södermalm.
En runda som jag sprang många gånger när vi bodde på Mosebacke.
Ruggigt fin dag idag och det var första passet utan varken mössa/pannband eller vantar :) me like!

När jag kom hem gav jag mig på ett yogapass jag fått tips av från min massör. 
90  min.
45 räckte för mig idag.
Hade någon sett mig och sen sett det man förväntades göra (som instruktören på filmen alltså) så hade det ju varit förnedring på högsta nivå.
Rom byggdes ju iochförsig inte på en dag....
Men ge mig ett par månader så ;)




Frukttallrik med röd och vit (gul?) grape och lite vindruvor. En kopp lakritste på det också :)
Yepp, it's all for me


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar