onsdag 27 mars 2013

Jag får svettas i alla fall

Dåså, onsdag idag, även denna vecka rivs av i ett rasande tempo tycker jag.

Löppremiär i måndags, med min adept Lina.
Vi sprang ca 45 min och körde sen lite bål/löpstyrka och pratade en del motivation och kost.
Mycket bra pass ur min synpunkt :) smärtan i foten blev varken mer eller mindre. Tolkar det fortfarande som ett bra tecken.

Igår var jag på jobbet tidigt för att köra ett kort pass innan dagen började.

- 30 min på crosstrainern följt av 3x10 på varje fot-tåhävning-i-motlut-i-sidled
- Planka; rak-sida-sida-rak, 4x30 sek
- Draken, x10 med medicinboll 6 kg

Avverkade arbetsdagen därefter samma pass igen med skillnad att jag dubblade tiden i plankan och körde två omgångar tåhävningar-i-motlut-i-sidled.

Det ledde till träningsvärk i alla fall och svetten lackade.
Sen om det har att göra med att man är stationär på crosstrainern, att luften är kass i konditionsrummet på jobbet eller att jag faktiskt jobbade är en annan sak :)

Imorse var jag där igen, men se på f*n när crosstrainern är upptagen när man kommer till gymmet 06.45.
Skit också.
Fick bli cykel istället, 40 min.
Därefter körde jag återigen de sneda tåhävningarna i motlut, hittade på en egen yoga-serie som jag körde 6 gånger med 3 olika övningar + att jag avslutade med Draken x10 med medicinboll som vägde 6 kg.

Det känns bra.
Jag är igång.

Kommer hålla ungefär denna omfattningen veckan ut och sen ökar jag.

Skam den som ger sig ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar