söndag 24 mars 2013

Tomorrow

Imorgon är det slut på löpvilan, hoppas jag.
Då ska jag springa igen :) wohoo!
Det blir en kort runda, ca 5 km är tanken. 
Eminent sällskap får jag också i form av Lina H. Ni vet hon som jag hjälper lite inför hennes första marathon, min härliga adept.

Det har inte riktigt gått som jag har tänkt med träningen denna vinter/vår.
Tanken var att jag nu skulle vara inne i en tempoperiod, men det har kommit andra saker emellan.
Dock får jag göra det bästa av situationen. Det var inte önskvärt att knappt komma ihåg den sista bra träningsveckan såhär när VM inte är långt borta.
Men kroppen gör som den vill och då får jag vackert lyssna.

Jag resonerar så att jag är ju inte sämre tränad än förra året, men genomförandet av den tänkta planen blev inte av.
Jag har fortfarande ett högt mål inför VM och jag vet att jag har kapacitet till att nå det.

Det finns två viktiga tävlingar iår: VM och Bislett.
Sen kommer jag springa lite annat också, men där ligger fokus.
Jag kommer fortfarande göra en "formtoppning" där jag stegrar träningen i tre veckor. Där har jag tillochmed tagit ledigt från jobbet den sista veckan. Jag åker upp till Dalarna och fokuserar bara på träning, mat, stretch och vila under en vecka. 
Förhoppningsvis kan jag öka distansen stegvis efter imorgon.
Rörlighet och alternativ konditionsträning får bli komplementet.
Japp, så får det bli!

Strax är det Mästarnas Mästare, loving it :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar