onsdag 6 mars 2013

Needles and pain

Idag onsdag, veckan bara smiter iväg.
Inledde dagen med härlig morgonlöpning med AnnSofie (när vi väl hade hittat varandra, jag var otydlig med mötesplatsen), vi snicksnackades oss genom Ulvsunda, Alvik och fram till StEriksbron där jag vek av mot Karlberg och AnnSofie fortsatte till sitt jobb.
Vi avhandlade en hel del om TEC, jag ska pacea henne ett par varv där i April, så jag hade några spörsmål som jag behövde svar på.
Det ska för övrigt bli skitkul!
Förra året skulle jag bara åka ut en sväng och kolla....jag kom hem 37h senare med noll sömntimmar i bagaget.

Det var ljust ute redan från början och jag hade en konstigt härlig energi, benen bara sprang av sig själv.
Hälrackaren verkar ju göra ont vare sig jag springer eller inte.
Så jag springer...

Jobba, jobba, joooobba och sedan avslutades dagen med smärta, but in the good way.

Har sedan förra veckan börjat gått till Maria K på Atlaspraktiken vid StEriksplan.
Väldigt kunnig tjej som har min kropp under lupp.

Idag blev jag en nåldyna. 
Akupunkturnålar i vader, lår, höfter, rygg och rumpa.
Inte mig emot, så länge det hjälper. Ingen jäkla spámassage här inte.
Samt så gav hon sig på min häl och mina vader.
Skrapade med någon form av tillhygge för att öka cirkulationen. "Problemet" var bara att det kittlades så jag låg och asgarvade på bänken. 
Men men, det gjorde sitt ändå. :)
Har fått order om att fortsätta rulla boll under fot samt stretch. 
Dessutom skall fötterna masseras minst 5 min/dag. Dock kunde denna tjänst lejas ut till minst ont anande person som finns i närheten ;)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar