onsdag 5 mars 2014

Krypa imorgon?

Återhämtnings/transportlöpning till jobbet imorse...
Det var det segaste på länge.
Två jympapass och tempoökningspasset igår hade satt sina spår.

Jag joggade på i makligt tempo och tog mig iallafall så småningom till jobbet :)

Efter jobbet tog jag mig bort till St.Eriksgatan, lyckades logga in mig på helt fel Friskis, (Hej jag heter Maria och jag var tokigt tankspridd idag), innan jag insåg mitt fel och sprang över gatan till Jympalatset där AnnSofie väntade :)

Fröken Forsmark ville köra med mig och gav mig följande program:
- Kettlebellswing (jag fegade på 8 kg) / armhävningar
- Djupa benböj med vikt (5kg) och spänsthopp upp / Draken (8kg)
- Enbensböj med balas och hantlar + axelpress
- Woodchopper
- Bålrotation på ett ben
3 set av allt.

Jag känner att träningsvärken börjar komma i lår och rumpa, benböj var ju inte igår (hade ju anlitat en PT som jag körde med sista tiden i Skövde, men sen flyttade vi och det rann ut i sanden)....återstår att se vad som händer imorgon.
Men det är lugnt, man bör veta att man lever ibland.

Imorgon bitti har jag bokat in mig på ett core-pass innan jobbet för att ge bålen en omgång.
Woho, jag samlar tydligen på träningsvärk den här veckan. 
Bålen är viktig och måste underhållas då det sliter rätt bra på ryggen att springa längre sträckor om man har dålig hållning.

Halvsnajsigt uppklädd inför gårdagens datenight :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar