fredag 14 mars 2014

On the road again

Denna fredagmorgon satte jag mig på tåget till Borlänge, jag och rosa väskan (inte lilla rosa väskan, utan bara rosa väskan).
Hemåt, till familj, till Dalarna.

Ledig fredag, hmm, har blivit många såna nu känns det som. Men men, what to do, det innebär ju att jag har jobbat för många timmar någon annan dag.

Denna vecka har känts otroligt seg, inget bloggande, å andra sidan har jag inte heller haft så mycket vettigat att komma med så det har känts lika bra att låta bli. Jag hoppar liksom det där "Tjena bloggizen"-temat.

I måndags hade jag vilodag enligt planering efter förra helgens strapatser. Jag hade bokat en tid hos bästa Maria K på Atlaspraktiken som var på visit i Stockholm.
Jag fick mig en översyn och blev genomknådad. Det var inte lika illa som jag trodde, dock hade ett par stela höftböjare orsakat en stel rygg de föregående dagarna så det var skönt att få rätt på det.

På tisdagen vaknade jag med en skrovlig hals och hög puls.
Satan......

Några sega dagar på jobbet gjorde inte saken bättre och det har inte blivit ett enda vettigt träningspass denna vecka hittills.
Jag vägrar träna med ont i halsen så jag har ägnat mig åt kurering och bittert väntande.
Sen har jag varit lite oinspirerad.
Egentligen borde jag inte vara det med tanke på helgens energiboozt hos Emelie. Men ändock.
Oinspirerad till vaddå då?
Tja, lite allmänt.
Inspiration är bra för att livet ska bli roligt.

Jag gillar mina rutiner och mår bra av de. Men det måste ändå hända saker och jag kan gärna känna lite stress för att jag liksom ska vara på hugget.
Den här veckan har jag inte varit på hugget...

Vad gör man åt detta då?
Jag står ut några dagar sen får det vara nog. Man kan inte gå omkring och vara oinspirerad och deppig, man blir inte värst trevlig att umgås med.

Jag är dock på väg tillbaka men är inte riktigt där än, bara det här halsontet försvinner så är jag back on track :)

Det brukar hjälpa att googla på balla tävlingar.
Jag har hittat ett 100mileslopp i Rodopibergen i Grekland till hösten! Ett mer äventyrslikt lopp då det inte finns mycket support längs banan och där man som deltagare har krav på sig att respektera de man stöter på, såsom björnar, vargar, vildsvin och annat skoj.
Tävlingsledningen tar inget ansvar om det skulle hända något och det finns endast 6 st servicestationer på den 16 mil långa banan.
Vem kan motstå något sådant? Hon heter inte Maria Jansson iallafall ;)

I helgen vankas det träningsevent på Må Bättre här i Borlänge.
Body balance, Body pump och spinning står på schemat för min del och jag håller tummarna att halsen ordnar till sig tills imorgon annars blir det lite knivigt.

För övrigt har jag varit barnvakt idag.
Till syrrans 5åring och 2åring, som för övrigt tycker det är onödigt att gå när man kan springa fram.

Det var lajbans.

Sviter efter måndagens behandling.
Det ser mycket värre ut än vad det är , I promise :)
Hon har använt stora sugkoppar på ryggen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar