söndag 23 mars 2014

Uppdrag packning

Imorgon åker jag till USA.
Jag borde packa.
Det går sådär.
Vet liksom inte vad jag ska ha med mig.

Ibland är jag kanonbäst på att packa.
Effektiv, smart och snabb.

Ibland inte alls.
Idag är en sådan dag.

Vill mycket hellre kramas med han jag bor med.

Det ska bli så jäkla kul att åka bort.
Dels att komma till de amerikanska militärhögskolorna och se hur de jobbar, samt att få se Washington och New York igen.
Can't wait.

Eller ja, det måste jag ju.

16.35 imorgon eftermiddag lyfter planet.

Jag är åter på svensk mark tisdagen 1/4 kl 11.15 om Norwegian sköter sig.


Söndagen den 30/3 går det ett 6h-lopp ute i Queens, soooom jag tror jag ska springa :)

Enda "problemet" är att det tar 1h och 30 min med kollektivtrafiken från vårt hotell (vi bor på Hilton i Fashion District) och jag måste upp rätt så tidigt. Men det borde väl inte vara något problem att hitta rätt? :)
Jag får vrida upp lokalsinnet på topp ;)

I övrigt så är det inte så mycket inplanerat, förutom att vi ska på hockey på lördagskvällen.
New York Islanders möter New Jersey Devils.
Coolt.

:)

Cause I'm leeeeeeeeeaaaaaaaaving
Oooooon a jetplane

Annars mottages tips gärna om roliga och annorlunda grejjer att fördriva tiden med på Manhattan med omnejd.
Jag och R var där för tre år sedan och klarade av de flesta turistfällorna :)

Jag har gjort en lista på saker att shoppa while in the U.S.
Paragon Sports står högt på listan för inköpsställen, förra gången tror jag vi var där i 2h.
Coolt.
Jag har även lyckats hitta en The North Face Outlet, som ligger bredvid motorvägen mellan West Point och New York. Där ska jag försöka hitta mig en Feather-lite-storm-blocker-jacket :) förmodligen lite billigare än i Sverige, samt ett par bralls till denna.
Coolt.

Dagens mest överanvända ord.
Coolt.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar