tisdag 18 mars 2014

Tillbaka till livet!

Idag när jag vaknade kände jag mig mycket piggare.
Wohooo!! Knappt något rossel i halsen (ok lite rossel då men knappt något ont).

Lite snor i näsan och så låter jag fortfarande som en kråka men det är en stor skillnad :)
Imorgon räknar jag med att vara halsonts-fri och om planen håller så gäller lätt distanslöpning med bästa fröken Grundahl imorgon kväll.

Idag har jag haft aptit och varit hungrig.
Det har jag inte varit de andra dagarna.
Det märks så sjukt mycket när jag är sjuk och inte aktiv som jag brukar vara med träning och flängeri hit och dit. Aptit och förbränning är inte på topp.

Kikade ut genom fönstret strax innan jag skulle gå till jobbet och konstaterade att jag nog skulle ta cykeln istället.
Lyckan var kortvarig då jag ca 15 min senare korsar parkeringen vid Solna Acess-huset och flyger åt höger då cykeln flyger åt vänster.
Landar på högersidan med revbenen neråt och är helt övertygad om att ett (minst) har gått av.
Tappar luften också och iochmed min kraxiga stämma lät det nog mycket värre än det egentligen var.
När jag får tillbaka en normal andning konstaterar jag dock att revbenet är intakt (samt mina  Haglöfsbrallor).

Nedrans isfläckar, dessutom tänkte jag för mig själv att "här ser det halt ut, bäst jag tar det lugnt."
Tog av dubbdäcken för någon vecka sedan. Lite för tidigt uppenbarligen...



Igår tog jag mig till Mediamarkt och lämnade in min Ipod (för tredje gången!!!), hoppas de får ordning på den innan jag reser till det stora landet i väst.
På måndag bär det ju av :)
På eftermiddagen lyfter jag och mina kollegor mot The Big Apple.
Vi landar in på kvällen och då är det bil direkt ner till Annapolis i Maryland som gäller.
Där har vi besök på US Naval Academy på tisdagen.
Ska bli riktigt skoj.

Vi sover en natt i Washington DC innan det är dags att dra sig mot New York på onsdagskvällen.
Det blir tidig morgon för på torsdagen ska vi till US Military Academy (West Point).
Därefter blir det vistelse på Manhattan fram till måndag kväll då vi styr kosan österut och åter Sverige tisdag lunch.

Jag har dessutom nosat reda på ett 6h-lopp ute i Queens på söndagen när vi är i New York.
Coolt.
Funderar på att springa.
Bara därför att.



Igår var jag sjukt täppt i näsan. Att sniffa i sig Otrivin Menthol är dock som att tjonga huvudet i ett helt Euacalyptusträd. Rätt smarrigt :)
 

2 kommentarer:

  1. Klart du ska springa ett 6H

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hehe, ja det vore ju kul bara för att det är New York :)
      Har dock inte sprungit 6h-lopp på snart 3 år.

      Radera