tisdag 4 mars 2014

Tempoökningspass i solen och datenight

Idag när jag kikade ut genom fönstret på jobbet så häpnade jag nästan.
SOLEN!
Wohoo, bäst att skynda sig ut.

Bytte om, har kommit fram till att jag gör bäst i att träna på förmiddagen på jobbet. Då kan jag chilla resten av dagen, eller ja, chilla och chilla, jobba förstås, men jag har klarat av träningen för dagen, sen om jag jobbar över lite gör inte så mycket.
På schemat för dagen stod distans med tempoökningar.

Först tänkte jag köra på bandet, men när jag packade igår lade jag ner utekläder, för tusan jag kan ju inte ställa mig på bandet när det är vårväder ute.

Det bar iväg runt Brunnsviken via Norrtull.
Värmde upp i 2 km först och efter det körde jag varannan kilometer tempoökning och varannan i distansfart.
Jag snittade tempoökningarna i 4.45min/km och de övriga i 5.30/km.
Högre tempo än vad jag har haft på löpbandet när jag har kört tidigare gånger.
Ett bra besked trots att det kändes tungt.
Rundan är inte vidare kuperad men det går lite upp och ner på vissa ställen.

Ikväll har jag varit på date :)
Jag och min karl bokade bord på snajsiga Oaxen på Djurgården för ett tag sen och idag var det dags för besöket.

Vi åt friterad pumpa och yoghurt och rostad brysselkål med jordätskockschips med tryffeldipp först, och sen tog jag ankbröst med ingefära och pumpasky och rostad blomkål.
Behöver jag säga att det var gott? :)
Det blev dessert också; chokladmousse med nötbrownie, havtornskräm och gräddfil.
*mumma i kvadrat*
Ibland lyxar vi till det på detta vis :)


Imorgon blir det transportlöpning till jobbet och sen på eftermiddagen möter jag upp AnnSofie för styrketräning på Friskis.
Hon lovade att jag kommer få krypa runt på torsdagen.
Brrrrr.........låter jobbigt :)




Bjuder på en random semesterbild från Kroatien.....i totalt motljus....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar