onsdag 21 maj 2014

Ikväll somnar jag ovaggad

Veckan började inte på topp.
Två dagar av stress, inställda möten som sabbade resten av mitt schema samt ett mindre roligt besked tog ner min energi och humör rätt rejält.

Imorse när jag vaknade kände jag dock att det fick vara nog.
Solen sken från en klarblå himmel när jag rullade till jobbet och idag SKULLE det där intervallpasset jag hade omdirigerat, bli av, samt att dagen skulle fortgå utan stress eller irritation.

Sagt och gjort.
Jag försökte ragga sällskap (under de 18 månader jag jobbat på Karlberg blev det första gången någon ville hänga på mig när jag erbjöd ett löppass) och fick med mig två kollegor.
Vi joggade bort mot Kristinebergs IP och jag kände redan att det skulle bli varmt. Hade för säkerhets skull tagit med mig en flaska med dubbel laddning sportdryck. 
Det visade sig vara ett väldigt bra val.

10x800 m i lite-snabbare-än-tänk-marathonfart var planen, två set om 5 st och 200 m gå/joggvila mellan.
Målet var att hålla ett jämnt tempo och ändå känna att det fanns lite kvar att ge.
Första 5 gick hyfsat. Vi låg på 3.26 på 800m vilket är ca 4.12/km. 
Bra.
Jag försökte fokusera på steget och hållningen hela tiden och jag tyckte själv att jag hade en bra frekvens genom alla intervaller.
Jag trodde inte att andra omgången skulle gå lika bra men det gjorde den.
Det höll hela vägen och det var tre trötta officerare som joggade tillbaka till Karlberg.
Lite stretch på det och sen dusch och fylla på med lunch efteråt.
Snajsigt.

Jag lyckades dessutom få lite ränder, tack solen :)

Som sagt, ikväll somnar jag ovaggat och jag hoppas på en djup natts sömn, för imorgon bitti är det box-pass med en kollega som gäller.
Han ska lära mig att slåss.

Sen sa jag att jag ville skaffa lika snygga armar som Anna Laurell har.
Det kunde han däremot inte lova men vi skulle göra ett försök :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar