söndag 18 maj 2014

Svettigt värre!

Jesus alltså, det verkar som om sommaren har kommit.
Jag som spenderade större delen av veckan i övre Norrland där det var +5 blev jag rätt förvånad när jag klev av planet i fredags eftermiddag. 19 grader!!!

Idag hade jag löpardate med fina Anna G.
Korta tights, linne och mina snajsiga X-kross såklart. Smorde in mig med solskyddsfaktor 20 (jag är vis av erfarenhet) och så gav vi oss iväg.
Jag tog inget vätskebälte då vi bara skulle springa ca 15 km.
Oj vilket misstag.
Som tur var hade Anna en flaska med sig som jag snällt fick snylta av.

Redan innan vi hade hunnit 3 km tog jag av mig linnet då jag höll på att flyta bort.
Värmen kom som en smärre chock och huvud och kropp kändes tunga och kokheta.
*phiew*

14 svettiga kilometer senare var jag hemma.
Under eftermiddagen har jag bälgat i mig vatten och tog en timmes tupplur på soffan. Huvudvärk.
Om vädret ska fortsätta här är det nog dags att köpa hem en laddning Resorb.

Varför kan jag och värmen bara inte komma överens???

Hämtade ut lite ny läsning igår också. Ska bli rackarns intressant :)



Tim Noakes forskning om vätska vid uthållighetsidrott, ska bli synnerligen intressant




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar