torsdag 15 maj 2014

Styrketräning och navelludd

Jag "höll på" med styrketräning ett kort tag (när vi bodde i Skövde), seriöst, anlitade en PT och hela grejjen.
Benböj med spänsthopp, upphopp, häckhopp, chins, marklyft, stöt och massa andra coola grejjer. :)

Sen fick jag jobb i Stockholm, vi flyttade och hela styrketräningsgrejjen rann ut i sanden efter några månader.

Lite trist för jag tror att med rätt övningar skulle jag kunna dra mycket fördelar av det.

Min kusin Martina är ju en cool PT ("jag är också PT") :) hehe, och har snällt lovat hjälpa mig med ett lite enklare program.
Jag lovade mig själv att efter TEC att jag skulle ta tag i det...........det är på gång :)

Idag för övrigt, fick jag för mig att det var en bra dag för styrketräning. Phiew.

Värmde upp med lite rörlighet med pinne och böj och lyft med endast stång och sen körde jag 5x5set med tung stång och 10 kg på stången.
Lade på lite mer vikt och körde 4x4 set med 15 kg på stången.
Redan där kände jag nästan träningsvärkens intågande.

Fortsatte med lite marklyft, nästan inget på stången, fokuserade mest på att få in tekniken igen. Den satt där någonstans och konstigt nog kändes det bra.

Efter det körde jag lite balans med Draken och lite varianter av Woodchopper på ett ben.

Resten av eftermiddagen/kvällen har jag strosat runt i Boden, det tog inte så lång tid, och därefter pillat naveln på hotellrummet.
Jag känner redan träningsvärken i antågande.

Imorgon är det dags för summering av kandidaterna och därefter styr vi kosan mot Stockholm igen.
Wheeeeeey!

Syrran mms.ade mig idag, hennes barn hade haft springtävling på dagis.
Stolt moster! <3




Bilden har absolut inget med texten att göra. Men den var söt :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar