söndag 7 april 2013

Landslagsmöte

Ok, nu fick jag det i ansiktet för att jag har tjatat om det fina vädret.
Imorse när jag vaknade yrde det snö utanför fönstret (???????????)

In mot Stadion för dagens TSM-pass.
26 km med fartökning, jo jag tackar ja.

Jag och Kattis tog täten och gjorde så gott vi kunde som farthållare.
Vred upp tempot när vi hade avverkat Västerbron och drygt fyra kilometer senare var fartökningen över.
Vidare upp mot Huvudsta och jag bjöd på alla sega backar jag visste om i Solna :)
Tillbaka genom Hagaparken och genom Liljansskogen mot Stadion.

Jag behövde hinna med tunnelbanan som gick från Stadion vid 12.31 för att hinna vara i Spånga för landslagsmöte kl 13.
Hade nog missberäknat lite, för när vi hade passerat Östermalms IP på vår väg tillbaka tittade jag lite spontant på klockan.
AAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHH, konstaterade snabbt att den var 12.26. SATAN!!!!
Kattis: "Behöver du sticka?"
Satte av som om jag hade eld i baken in mot Stadion, greppade ryggan och jacka i omklädningsrummet, ut igen och ner i tunnelbanan.
De automatiska dörrarna innan man är framme vid spärren hann inte riktigt med mitt tempo så det blev halv sammanstöt. Skit också.
1 min kvar när jag blippade kortet genom spärren.
Det är en låååång rulltrappa ner till perrongen.
Kort tåg var det också, skit också.

Hann med nöd och näppe och där kan man snacka om fartökning....

Ut till Spånga där det bjöds på mat, komplettering av landslagskläder och en ny rygga. 
Tack svenska friidrottsförbundet!

Vi pratade ihop oss inför det som komma skall i Holland och det känns riktigt bra!
Det är ett grymt gäng som åker ner och alla känns toppladdade!


Imorgon går jag in i andra formtoppningsveckan.






The heat is on...





























Inte den snyggaste bilden jag producerat men tyvärr blir det inte bättre än såhär :)
 Snajsigt värre ;)



4 kommentarer:

  1. Maria, känslan att ha på sig en tröja och få representera Sverige. Det måste kännas så sjukt bra! Kommer som alltid följa din väg mot målgång...

    Idag tog jag ett steg mot mina mål, orkade springa i 48 min, sjukt nöjd! Mila fyller 3 månader på onsdag. tror minsann lilltjejen gör mig stark!

    Kram!

    /Paula

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du är så sjukt stark vännen!
      Milen ligger framför oss i väntan på att erövras!
      <3

      Radera
  2. Så fin så :-)

    SvaraRadera