lördag 6 april 2013

"Watch out! Runner!"

Dagens pass lät sannerligen vänta på sig.

Sjukt fint väder idag (som typ de två senaste veckorna, undrar var detta ska sluta?).
Vi tog en långpromenad i förmiddags, sen lunch och sen drog min bättre hälft iväg för att fira av en vän som åker till Afghanistan på måndag.

Jag lade mig på soffan och läste, skulle bara blunda i några minuter men tokslocknade och vaknade av sms från syrran ca två timmar senare.
Phiew.

Försökte sedan motivera mig till resterande aktiviteter; träning, disk och tvättvikning...
Det tog några timmar, sen tog jag mig i kragen och svidade om och bestämde mig för att ta rundan runt Brunnsviken.
Utan klocka och gps, bara jag och min självlysande rosa jacka. (Iof tights, tshirt och skor också).

Det är faktiskt en ruggigt fin runda och innehåller det mesta.
Grus, asfalt, lera, rötter, sten, snö och is.

Tog det som återhämtning och därav relativt lugnt och lyssnade på kroppen och pulsen. 

När jag nästan var framme vid långa nerför-cykelbanan sprang jag ikapp ett ungdomsgäng.
"Watch out! Runner!" skrek en av de och massan skingrades.
:) Jag blev varm i magen.

Nu ska jag göra som jag alltid gör när min bättre hälft är borta en lördagkväll: 
- Äta räkor
- Lyssna på country
- Kolla på de tvprogram jag gillar som han inte vill titta på 

...och eventuellt vika tvätt och diska också...


Pretty in pink i rosa jacka och diamantörhängen i öronen ;)


Lite halvlerigt runt Brunnsviken.
Sprang i mina freshgear-strumpor från Waterstreet, då blir min fötter Happy feet :)


Återhämtningssnacks; mjölk med lite blåbär och en av barsen jag och Sandra vann i England :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar