onsdag 3 april 2013

Smärtfria dubbelpass

Svängde benen över sängkanten imorse liiiite för sent men det var så rackarns skönt i sängen.
Dessutom hade jag egentligen ingen brådska till jobbet. Skulle ju ändå börja dagen med fys och jag börjar inte förrän 07:45. 
Ja jag har ett jättebra jobb :)

Väl på jobbet strax efter klockan 7 ändå och upp och harva en timme på crosstrainern.
Svetten lackade något fruktansvärt tyckte jag, bannade mig för att jag missat att slå på fläktarna, de ger ju lite pust ialla fall.
Försökte lyssna på P3 Dokumentär samtidigt, om Tjernobyl.
Det gick sådär.
Får nog lyssna om den.
Musik har jag inga problem att lyssna på när jag tränar men då behöver man ju inte koncentrera sig.
Nu däremot behövde man det, och det gick inte så bra.
Men timmen flöt på rätt bra ändå. Hällde nästan i mig en liter vatten under tiden, är så rackarns törstig på morgonen.

Jobba bör man också och det gjorde jag resten av dagen ;)

Dagens andra pass blev transportlöpning hem från jobbet.
Snyltade med mig en kollega som sällskap de första kilometrarna, hon hade sprungit till jobbet och jag föreslog lite fint att vi skulle ta sällis i och med att vi skulle åt samma håll. Hon muttrade i och för sig (med glimten i ögat) något om att det kanske var ett misstag att dela kontor med en ultralöpare.

Vi joggade iväg längs vattnet mot Sundbyberg. 
SJUKT fin dag måste jag säga, helt stört fint väder.
T-shirt och jacka och sommartights.
Hade ryggsäck på ryggen som gjorde det hela ännu lite varmare.
Solen stack mig i ögonen och jag ångrade att jag inte hade slängt ner brillorna.

Jag lämnade av Annika i Mariehäll och jag fortsatte ut ur Sumpan.
Visste inte riktigt vart jag skulle men hade planer på att skramla ihop mellan 12 och 15 kilometer.
Ut mot Rissne, in genom Hallonbergen, runt Råstasjön och hemåt.
När jag svängde upp från tunneln vid Solna station pep klockan på 14 km.
Snajsigt.
Njöt av vädret, men det var också ungefär det enda som kändes bra.
Tom i magen pga bortprioriterat mellanmål på jobbet. Fy på mig, inge bra, jag vet ju hur det blir.  Nästa gång ska jag göra rätt.
Benen förflyttade sig framåt i alla fall och det är ju liksom lite det det handlar om ;)

Väl hemma hann jag lagom duscha innan det var dags att sätta sig vid ett dukat middagsbord med pasta och kallrökt lax. Spanx honey!

Nu degar jag mest i soffan med en kopp te och känner mig nöjd över dagens insats.

Gissa om hälen gör ont?
SVAR NEJ!!! :)


Bilden har som vanligt inget med inlägget att göra :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar