onsdag 17 april 2013

Dag 3


Position: MAX i Borlänge, man får ta de tillfällen som finns till gratis internet och gratis saltpåsar :)
Status: Något trött i ögat, bekymrad över tid
Dag: 3
Antal genomförda träningspass: 5
Antal tränade timmar: 10 st och 45 min
Antal löpta kilometer: 49

Inatt vaknade jag vid midnatt, efter en konstig dröm.
Konstaterade att det inte var dags att gå upp än, försökte somna om, fortsatt förvirrad.
Vaknade nästa gång kl 4. Fortfarande förvirrad. Trodde jag var tillbaka i Ensta krog och det var TEC. Kändes som jag hade en uppgift som jag inte hade löst.
Lyckades somna om iallafall och skuttade (nja det var väl att ta i) upp ur sängen när klockan väl ringde.

In med lite halvfrulle och så iväg till gymmet.
Timmen på crosstrainern kändes bra.
Datear min kusin på mornarna så vi pratar iväg de flesta minuter på den däringa maskinen.
På Må Bättre, där jag har förmånen att få träna denna vecka, har de en mer ”rörlig” crosstrainer där man kan anpassa både längd och djup i steget. 5 av 5 toasters!

Utökade återigen tiden för enbensstående på balansplattan, idag 2x1 min/ben.
När jag körde Draken brände det rejält i mina fotleder.
Men det är bra, det går framåt, och jag vet att jag kommer ha igen detta i min löpning.
Rörlighet och balans kan man inte få för mycket av.
Om man inte är överrörlig...
Men den risken är minimal..... :)

Igår gick löprundan över Brusala-Aspeboda-Vassbo-Ornäs-Domnarvet-Bullerforsen och hem till Kvarnsveden.
Landade på 27 soliga kilometer och första passet i t-shirt, (utan protest från mamma faktiskt)
Hon hade inte kommit från jobbet när jag stack iväg men hon mötte mig på cykeln ändå :)

Igår körde jag med vatten och gel från Hammer.
Tycker de kan bli lite väl sega i konsistensen ibland, men det gick.
Hallonsmak, lite väl sött men det är nästan omöjligt att komma ifrån.
Började dricka efter 25 min och fick i mig 2 st gel innan jag var hemma.

Farten var återigen för hög (snittade 5.14/km), men återigen så gick det rackarns bra. Jag sprang väldigt jämnt tempomässigt och pulsen var låg.
But still...
Målet för eftermiddagens pass är ett långsammare snitt. Jag har inget ut av att springa för fort när min tävlingsfart ska ligga på ca 6min/km.
Det blåser friskt ute och det är mycket öppna fält på den rundan jag planerat till i eftermiddag.
Det som inte dödar, härdar.


Grymma kompressionstights från Trimtex

Happy feet, sjukt snygga ben ser det ut som jag har också :)

Oklart vad vänsterhanden håller på med...

On the move

Väl genomfört pass, 27 km rikare

Glasögonen från X-kross kom väl till pass under det soligaste passet hittills iår

Balansplattan och jag, inte bästa vänner riktigt än, men vi jobbar på det






Många löpband utan restriktioner på 10 min :)  




2 kommentarer:

  1. Låter som en perfekt träningsvecka! Själv har jag aldrig haft problemet att springa för snabbt... ;-) Lycka till med formtoppningen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Det känns segt stundtals men det ska det nog göra i en såpass tung vecka :)

      Radera