fredag 11 oktober 2013

Friday! Yogaday! Happy day!

Idag är det fredag.
Vilket innebär yoga-pass på jobbet!

Möttes av en rackarns fin och krispig morgon när jag cyklade till jobbet imorse. 
Rullade backen ner uppifrån Huvudsta och njöt av färgerna runt mig.

Det har varit en bra vecka.
En upptrappningsvecka efter min återhämtning efter Grenå 24h.

Om man bortser från mitt taffliga försök på 10 km i måndags.

Det vägde jag dock upp genom att morgonspringa med AnnSofie på tisdagen.
Kolmörkt vilket innebär reflexväst,  men ca 15 grader och enligt rutin höll jag på att svettas bort.
Vi babblade oss igenom 12 fina kilometer innan vi skildes åt ovanför Kungsholms strand och stack vidare mot respektive jobb.
Rackarns bra morgon.

Onsdagen körde jag ett bålpass på gymmet som gav mig redigt med träningsvärk. 
Det är bra med träningsvärk, gav en påminnelse om att jag har fuskat med den träningen de senaste veckorna....fy på sig Maria.

Igår var det åter transportlöpning, dock i ensamt majestät.
Då letade jag mig fram längs vattnet hela vägen från Ulvsundabron till Tranebergsbron.
Gula och gröna löv täckte marken och duggregnet hängde i luften.
Kunde inte bli speciellt mycket bättre :)

I eftermiddag är det åter dags för min Asicsfamilj att utökas.
Min svåger hade med sig ett par trailskor hem från New York nyligen och nu blir det förmodligen inköp av ett par GT2000, om de inte har något bättre att erbjuda därnere på Hamngatan :)
Den som lever får se.

Nu kör vi högsta hastighet mot helgen!

Don't forget to be awesome!

2 kommentarer:

  1. Lycka och lyx att kunna yoga på jobbet!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är det :)
      Inte världens bästa betalt, men yoga på jobbet samt 3h fys/vecka är guld för mig! :)

      Radera