onsdag 23 oktober 2013

Sega ben, en samojed och snart på't igen

Imorse var det segt.
Jag kände av löpbandsträningen från igår.
Usch.
Kolsvart och höstigt ute.
Men termometern stod på 12.8 grader...
Eeeehhhhh????

Jag behövde ha långa tightsen med mig till jobbet pga kvällens orientering, samt att det var kolsvart så reflexväst var en självklarhet.
Klädvalet landade på långa tights, den tunnaste vindjackan jag har och reflexväst.
Plussa på ryggsäcken och jag var skapligt varm när jag tuffade iväg.
Vitt lyse framåt och rött lyse bakåt.
Ingen kunde undgå att se mig.
Jag undgick dock att se cykeln med tillhörande cyklist (utan lyse eller reflex!!!) som jag nästan brakade in i borta mot Vireberg.
Sablarns männskor, ta på er reflex när det är svart ute!

Varmt , varmt , varmt.
Och segt segt segt.
Höll nere tempot och försökte tänka på tekniken istället.
Det gick sådär må jag säga.

Bort mot Minneberg genom skogen längs vattnet fick jag hålla i lyset för att se vart jag skulle sätta fötterna.
Vid trappen ner mot Minnebergs strand stod en vit fluffig samojed och tittade nyfiket på mig.
Jag smälter när jag ser såna sötnosar och tittade fånigt tillbaka. Hade gärna tagit med mig den hem, eller i alla fall till jobbet :)

Tuff tuff, framåt framåt och så småningom framme på jobbet.

När eftermiddagen kom var det då dags för orienteringstävlingen Pampas Night.
En populär Karlbergstradition. 
12 st i varje lag.
Utrustade med Försvarsmaktens ficklampa 3 var belysningen begränsad.
Som tur var var det som sagt orientering inne i parken och inte toksvårt att hitta kontrollerna.
Mitt lag hittade alla och sprang tydligen rackarns snabbt och rätt för till slut stod vi som vinnare i förbandsklassen :D 
Snajsig form av kvällstjänst.

Imorgon kväll är det återigen samkvämsdags på jobbet och jag är upptagen större delen av dagen vilket leder till att jag får bedriva träningen innan jobbet.
I och med att jag åker till Skåne till världens bästa Isabelle på fredag och spenderar större delen av den dagen på ett tåg så får det bli att gå upp i ottan och få till ett hyfsat långt distanspass.
Avfärd från Solna ca 04.30, siktar mot Karlberg med omväg via Edsviken-Mörby. Enligt min kartmätning skall det rendera i ca 29 km.

Någon som nappar? :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar