måndag 14 oktober 2013

Invigning och planering

Idag invigde jag mina nya vänner, Asics Nimbus (inte Cumulus som jag av någon anledning hade virrat till det med igår :) ).

Dagens pass bestod av lätt distans 80 min med utgångspunkt Karlberg.
Jag sprang längs vattnet bort mot Solna och upp vid Ulvsundabron.
Över bron och ner till vattnet igen på andra sidan, tassade vidare genom löven, följde vattnet bort mot Traneberg och vidare upp på bron.
Rundade Kungsholmen och hoppade högt när jag blev ikapp- och omåkt av en kollega på rullskidor som skrek att jag skulle "ÖKA!", på väg nerför Tranebergsbron.
Så kan det vara. :)

Väl tillbaka på jobbet stannade klockan på strax över 80 min.
Det kändes bra.
Inte superlätt och inte supersnabbt.
Igår blev en dålig matdag och det kändes idag.
Idag var en dålig vattendag, det kändes också.
Jag var slemmig och torr i munnen (konstigt kombo) och spottade mycket.

Imorrn blir det distanslöpning med tempohöjningar.
Fiskar sällskap!
Utgår från Solnatrakten vid halv 6-6tiden.
Tanken är runt Edsviken längs vattnet, alternativt via Edsberg och Mörby.
Får mer än gärna sällskap :)
Komsi komsi komsi :)

Onsdag lyxar jag till det med morgontransportlöpning till jobbet.
Även denna utgår från Solna, vid halv 7-snåret, och sällskap välkomnas :)

Torsdagen till ära tror jag att jag har lyckats få med mig en kollega på lätt distans. Lutar åt samma runda som idag.

Fredag kommer jag vara i Borlänge och planen är långpass med Laila. Dock är det älgjaktsvecka i Borlänge vilket innebär att den planerade skogslöpningen blir grusvägslöpning istället. Dumt att riskera att bli förväxlad med en älg....

Lördag och söndag bestäms senare då det är en viss liten tvåårig fröken Filur som ska firas :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar