måndag 21 oktober 2013

Kalldusch

Det är en annan årstid nu och det märks.
Imorse var det strax under nollan när jag stack hemifrån.
Lyckades fubbla till det så jag inte kom iväg förrän vid kvart i sju.
Det hade börjat ljusna lite smått när jag tassade iväg.
Något var konstigt för benen var inte alls så sega som de brukar vara på morgonen.
Hade ätit ett plommon och en smörgås men magen knorrade inte heller.

Luften var krispig och skön och jag tog det säkra före det osäkra och körde underställströja (Hellly Hansen), vindjacka (Salomon), tights (Trimtex) pannband (Trimtex) och vantar (Nike).
Dessutom hade jag ryggsäck som också värmde rätt bra.

Tog halvkorta vägen och landade på dryga timmen innan jag var framme på jobbet.
Väl där stod jag lite för  länge och pratade med kollegorna innan jag duschade.
I omklädningsrummet i källaren är det kallt.
I duschen är det nästan ännu kallare.
Men bara i damernas dusch, hmm.
Det är sådär ljummet så att det nästan är varmt men det blir aldrig riktigt skönt.
Dessutom är det ljummet i ca 4 min, sen blir det kallt.
Så det är inga långa njutningsfulla duschar som blir av på morgonen.
Ärendet är felanmält sen länge men det verkar inte hända mycket på den fronten.

Efter den mindre varma morgonduschen blev jag aldrig riktigt varm under dagen.
Satt och frös om näsa och fötter.
Dessutom satt jag på två möten i en lokal där kalluften bokstavligt talat forsade in.....

Vid halv fyra fick jag nog.
Svidade om till träningskläder och tog mig springandes hemåt.
Tog långa rundan runt Kungsholmen, över Tranebergsbron och sen längs vattnet bort mot Ulvsunda.
Körde fartökningar efter 20 min (15 min), ner i distanstempo igen i 5 min, fartökning 10 min, distanstempo i 5 min och sen en sista fartökning i 10 min.
Varvade ner sista biten hem och sen fick jag äntligen duscha varmt!

Ca 11 km + ca 15 km (Garmin fortfarande på lagning så det blir en uppskattning) blev en bra dagsdos och en bra start på veckan.


2 kommentarer:

  1. Det är bara för ni inte ska duscha så länge ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Snarare gör det så att man inte vill duscha alls, vilket är obra efter träning, framförallt med tanke på årstiden :)
      Men det är ju besparingstider i Försvarsmakten så varför inte

      Radera