söndag 20 oktober 2013

In Borlänge :)

Söndag idag och idag är det lillskruttans dag!
Min fina systerdotter fyller två år idag :) Lillfialuttaskrotunge. För söt för sitt eget bästa och det ska vi fira!

Utöver det så har helgen spenderats i Borlänge.
Ledig fredag vilket innebar bilåkande upp med syster på torsdag efter jobbet.

Fredagen spenderades med långpass med Laila.
Det var en rackarns fin dag och vi letade oss upp mot Länsan.
Snöblandat regn hade kommit dagen innan men nu sken solen, termometern stod på -2 (har jag för mig i alla fall) och det var bara en helt vanliga rackarns bra dag.
Munnarna gick i ett och det längsta tiden det var tyst var nog när någon av oss behövde dricka.
Alternativt när vi kom till ngn halvbrandt backe, då sa jag inte så mycket.

Vi tog oss igenom vissa skogspartier, och där märktes det väl vem som springer mycket i skogen och vem som tuggar asfalt till frukost och eventuellt någon Tranebergsbro emellanåt. Laila var som en liten vessla medans jag hade fullt sjå att se till att inte snubbla :)
Ajja, practice makes perfect.

Jag hade fyllt vätskeryggan med strax under en liter med varmt vatten och så hade jag en påse med energikuber med mig som jag fick av Annelie i somras.
De smakade godis men did the job och jag hade en jämn energinivå hela tiden.
Varje halvtimme drack jag vatten och åt en eller två kuber.

Hade mina nya Trimtex-tights, långärmad funktionströja från Nike, min rosa Salomonjacka samt mina nya Nimbus på fossingarna. De är supersköna och sköter sig än så länge.
Men ändå kan jag inte låta bli att vara skeptisk, kanske en konsekvens av att springa i samma skomodell i över tio år, vad vet jag.

När jag väl var åter hemma så stannade jag klockan på strax över 3h och 35 minuter. Har inte sträckan då min Garmin är inne på lagning men det spelar ingen roll.

I övrigt hände en konstig grej igår kväll som tyvärr har blivit lite återkommande ungefär var tredje måndag.
VI gjorde jättegod mat, färsk torsk, skirat smör, kokt potatis och ärtpuré med pepparrot. Till efterrätt gjorde Rikard kanongod äppelkaka och egen vaniljsås.
När vi väl gått och lagt oss kan jag inte sova och vänder och vrider på mig.
Svettas och mår illa.
”Satan, det här känner jag igen.”
Det slutar inte bättre än att jag får gå upp och kräkas.....
Mindre trevligt men efter det mår jag mycket bättre och kan sova.
Det är superkonstigt, detta händer alltså lite då och då och har börjat det senaste året.
Första gången var förra våren och sen har det fortsatt lite då och då.
Jag har försökt härleda det till om jag ätit något konstigt men hittar ingen röd tråd.

S-T-R-A-N-G-E.....



















2 kommentarer: