onsdag 30 oktober 2013

Bryt av

I'm all about routines, and I like it.
Militären i mig tycker om ordning, struktur och jag är (av naturen eller genetiskt?) ett kontrollfreak.

Men kroppen är smart.
Den vänjer sig.
Då är det lätt att finna sig själv så och stampa.
Då är det även dags att bryta av.
Bryt vanorna.

Spring den där favoritrundan åt andra hållet och, för tusan, lägg in 5 min fartökning när du känner för det.
Börja attackera backarna när du möter de.
Whaaaaaaaaat was that? säger kroppen och börjar förbereda sig inför nästa gång det händer något knasigt.
Den blir bättre att hantera de där situationerna helt enkelt.

Det är som ett par nya pumps.
Självklart kommer du få skavsår om du går i de för länge.
Men när det väl läker så är huden ack så mycket starkare där.

Så bryt av!
Spring på morgonen - astidigt
Spring på kvällen - assent (behövs särskrivning?)
Spring på natten - men planera så att det funkar med jobb och familj, och spring för tusan med pannlampa, reflex, mobiltelefon/visselpipa så att folk kan se dig och nå dig :)
Spring snabbt - när du inte brukar, mitt i passet eller i slutet av passet, eller i början av slutet av passet
Spring direkt efter maten - i ultra så måste du kunna springa och äta nästan samtidigt
Spring utan mat -  upp i gryningen, stoppa något litet i magen bara, men spring långsamt, gå på fettförbränning
Spring när du inte känner för det - pannbensträning
Spring långsamt - våga springa långsamt, men spring ännu längre!

Imorrn drar jag till Borlänge.
Där ska det tydligen regna i helgen (men SMHI har ju haft fel förr, senast i måndags).
Vem vill springa med mig där? :)

Hittade denna på Maxi :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar