tisdag 22 oktober 2013

Grejen med löpband????

Idag var det en riktigt ruggig höstdag.
Regnigt, grått, blåsigt men dock inte så kallt.

Jag låg kvar länge i sängen imorse. 
Att det kan vara så rackarns skönt under täcket??? :)

Dagen segade sig fram på jobbet....
Jag funderade lite på det Laila hade sagt när vi sprang i Borlänge i helgen om att springa mer på löpband för att träna inför Bislett.
Jag har ju försökt mig på det där med acklimatiseringsträning förut...
Eller ja, när jag och Paula skulle till Afrika och springa Kilimanjaro marathon 2011 körde jag ett pass på löpbandet i långa tights och underställströja. 
Seriöst, ett pass? Trodde jag det skulle göra någon skillnad?
Slet av mig tröjan efter typ en kilometer och höll på att avlida resterande delen av passet.

Sen gillar jag ju inte att springa på löpband sådär överdrivet mycket.
Trots att min senaste upplevelse på löpband var jag inte ett dugg sugen.
Hursomhelst så tog jag mig till gymmet, ställde in rätt fart och lutning och satte igång.
Plöjde Sommarprat med Pia Sundhage och koncentrerade mig på att inte springa in i fronten på bandet.

15 km senare stängde jag av bandet och jag var rätt så mör.
Varför är det alltid jobbigare att springa inomhus och på löpband?
Med jämna mellanrum tittade jag ut i rusket och drömde mig ut, ut, ut!
Ut i den friska luften och syret som skulle fylla mina lungor istället för den instängda luften i konditionsrummet och det där enträgna virvlandet från löpband och fläkt.

Jag har beslutat en sak.
Det blir INGA fler inomhuspass innan Bislett.
Kanske får jag bita i det sura äpplet på plats men jag ser inte att jag kommer bli bättre på att springa inomhus med fem veckor kvar till tävling.
No ma'm.

När jag kom hem slängde jag in kyckling i ugnen.
När han den där jag tycker så mycket om kom hem så gjorde han risotto :)

Imorgon skall det springas någon form av orienteringstävling på jobbet....
Hmm, springa kan jag. Men sätt en karta i handen på mig och det blir lätt lite fel.
Eller ja, jag springer, alldeles för fort och ofta för långt...
Tur att det är många fler i mitt lag och att banan är kort, samt inne i Karlbergsparken :) kan nog bli bra det.

Det blir ialla fall ett morgonpass imorgon för att få ihop lite fler kilometer och lurva ur benen lite efter dagens eskapader.

Många andra aktiviteter ställde till träningsplaneringen lite denna vecka. 
Men skam den som ger sig :)

Någon som är sugen på aptidigt morgonpass runt Edsviken på torsdag förresten?? :)

Från en helt annan dag, men rätt söt ändå :)

Deal!

2 kommentarer:

  1. Om vi kommer till Afrika fler gånger får du slänga in ett löpband iven bastu...

    Ringer dig i helgen ang Scottland!!

    Kram din sköna böna!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Är i Skåneland fredag till söndag, landar 19.25 i Sthlm igen. Höras måndag?
      Kram!

      Radera