måndag 19 november 2012

"Du ser så lycklig ut"

Jag jobbar, det är övning på Högkvarteret och jag har jobbat sen i måndags och har övningsdygn ända fram till torsdag denna vecka.

Detta medför mindre tid till träning.
 Igår hittade jag däremot en paus och tog mig ut i friska luften.

Så underbart!

Turen gick ner över Roslagstull och runt Brunnsviken.

Jag flög fram, till tonerna av Hammerfall, Metallica och alla andra som trängs i min mp3.

När jag hade passerat Bergshamra och var på väg över till Frösundasidan kom jag ikapp en annan löpare.
Sprang om denne (som sprang mitt i spåret med lurar i öronen, tips; ha endast en hörlur i så man hör om det kommer någon). Plötsligt hör jag hur han ökar farten. Haha, den jäkeln vill ikapp.

No can do.

En liten uppförsbacke, därefter asfalt nerför.
Jag höjer frekvensen och sen hörs han inte mer :)

Kommer ikapp ytterligare en löpare på andra sidan bort mot Hagaparken.
hon springer fort, men det gör jag med.

Hon hör att jag är på väg ikapp och ökar.
Jag bryr mig inte nämnvärt utan tuggar på, andas, håller tekniken och slappnar av i alla muskler som inte gynnar löpningen.
Hon viker av åt höger efter några hundra meter. 
Jag ska åt vänster.
 Rackarns otur för den bruttan.

Förbi Haga Slott, ingen syn av Vickan och Dannelito nu heller.
Vidare tillbaka till Roslagstull, tar extrasvängen ute på lilla udden innan jag varvar ner på vägen tillbaka till jobbet.

När jag återigen är inomhus möter jag en kollega.

"Har du sprungit?"
"Jajjemän" - svarar jag med ett leende.
 "Ja jag tänkte nästan det, du ser så lycklig ut"

<3

2 kommentarer: