måndag 12 november 2012

Spontan fartlek med två munkar i magen

Idag var det fullt fart på jobbet. Tjohej! The way I like it.

Efter det hade jag planerat att snylta lite fika hemma hos en kompis i Sundbyberg.

Hade (återigen dagens Försvarsmaktsanställds-problem) inte hunnit träna på jobbet, utan det blev till att ta sig ut till Sumpan till fots och därefter hemåt med detsamma som transportmedel.

Hade i min iver imorse glömt min reflexväst hemma (springer aldrig utan den i mörker), så jag finkammade halva HKV efter en och fick, efter en halvtimmes letande, tag på en av en snäll kollega som inte skulle använda sin just idag.

Wheeeey, ut och försöka ta sig över Lidingövägen som enligt rutin var överbefolkad av bilar och väntan på grönt är länge på eftermiddagen.
Hade tur iaf och hamnade i gröna vågen på gång/cykelbanan. Sneddade in över Solna och ut till Sumpan, berömde mitt lokalsinne i mitt huvud :)

Fika; två köpemunkar och två koppar kaffe senare, var jag på språng hemåt igen. Hade dessutom hunnit bli utskälld X antal gånger av min kompis tax Aramis. Han ändrade sig däremot efter jag kliat honom på magen i 5 min.
Längs cykelbanorna mot Ulvsunda och ner mot vattnet mot Karlberg.
Rackarns så bra det gick.

Över till Kungsholmen och längs Kungsholms strand.
Nu gick det riktigt fort.
Ujujuj.
Brydde mig inte om klockan, fokuserade istället på steget, andningen och syret som transporterades ut i mina muskler som i sin tur bar mig framåt.

Zick-zackade mellan diverse promenadfolk och en och annan hund.
Ökade lite till och tänkte att jag kör fram till Stadshuset.

Tjoho, inte långt kvar nu.

Slappna av, fokusera allt på de muskler som hjälper dig i löpningen, slappna av i de övriga.
Framåt, framåt.
Framme! Joggade resterande vägen hem.
Hem till en varm dusch och en färdig middag. <3

Jamen se där, lite fartlek på måndagskvällen är inte fy skam :)
Vad händer resten av veckan tro?

3 kommentarer:

  1. Tjoho. Roligare än mitt lunkande idag iallafall. Men mitt halsont verkar lyda din order. :-)
    Maria=lokalsinne Hmm

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bra där! Inte bli sjuk nu, eller ja, om du ska bli sjuk så är ju nu att föredra, istället för om två veckor.

      Hallå där, jga besitter ett rackarns bra lokalsinne, så länge det är bebyggelse. Det var bara turen där runt Hellasgården som eventuellt höll på att gå på röven :D
      Annars får jag väl "skylla på", att jag mest springer tidslopp, där navigeringen är ett sekundärt problem ;)

      Radera
    2. Jag tror det var en tur i Oslo förra året som jag tänkte på och då på fredagen inte själva tävlingen. För springer man vilse i katakoberna under Bislett då har man problem :-)
      Själv har jättebra lokalsinne men föredrar iaf att tävla på 400m bana, känns tryggt.

      Radera