måndag 26 november 2012

Matematik

Sitter och fortsätter att finurla på distansschemat inför helgen. Många faktorer att tänka på. 
- Bara splitta ner på 24 st timmar? Nja, man springer oftast inte jämnt under hela loppet.
- Tänka på de olika faserna, när äter jag? Hur lång tid tar det? Hur lång tid tar det om jag ska spräcka en blåsa eller ta hand om problem med fötterna?
- Vad skulle kunna få mig att inte fortsätta?

Jag har alltid distansmål när jag springer tidslopp, kan inte gå ut och springa i 24h utan att veta hur långt jag tänker springa.

Men gå på känsla? Ja självklart är känslan en stor del, och det är också ett av målen. Att hitta en bra känsla i loppet.
Mitt förra 24h-lopp, var ju ett världsmästerskap. 
Herregud, det pirrar fortfarande i magen när jag tänker på att det var det.
Som bekant var det också ett väldigt jobbigt lopp. 
Som alla 24h-lopp var det tungt för kroppen men det var det mentala som spökade mest. 
Därför vill hitta ett bra flyt på lördag. 
Det som uteblev i Polen. 
Det som gjorde att jag fick kämpa under hela dygnet. 
Det var väldigt långa 24h vill jag lova.

Jag (och coach Anna G) kommer att vara förberedda på det mesta. 
Man bör alltid förbereda sig för det värsta och förvänta sig det bästa.
Detta innebär att det finns en plan A, som förhoppningsvis håller. 
Men skulle den inte göra det så finns självklart plan B.
Om det går på röven med den också så finns det en plan C.
Så långt har jag planerat.

Men är det bara FUBAR hela tiden som gäller, ja, då får man situationsanpassa, lös problemet, som man säger i min firma :)

Imorgon drar jag ut till Bosön till Britta som får kvalitetssäkra mig inför helgen, sen håller jag i lite fystester på jobbet, därefter blir det ut på stan för att inhandla diverse nödvändigheter.
Onsdagen består av packning och rodelläge i soffan (alternativt nervösa över att jag har missat att packa ngt).




Vad händer på lördag tro? 
Ny dag, nytt lopp...

3 kommentarer:

  1. Jösses så spännande! Är otroligt fascinerad över hur du pallar rent mentalt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Ingmarie :)
      Det är inte alltid en dans på rosor, men på ngt sätt går det och känslan är underbar :)

      Radera
  2. Fick för mig att både du och jag har fått lära oss att smärtan av spräckta blåser går över efter ett par minuter och behöver inte tas om hand.
    Eller är jag lurad som vanligt :-)

    SvaraRadera