torsdag 1 november 2012

Grymt grispass

Grispass på schemat,
03:35: Beep beeep, (egentligen låter inte mitt alarm så men jag kan inte trall-skriva melodin ändå så jag låter bli).

En timme tidigare hade jag vaknat, tittat på klockan och konstaterat att det var nog dags att gå upp.
Eh? Dags att gå upp vid 02:30??? Skulle inte tro det.

Insåg mitt misstag när jag reste mig upp ur sängen och slängde mig kvickt ner under täcket igen.


En timme senare dock, då jäklar.
På med kläderna, på med kaffebryggaren.
Ann-Sofie hade tipsat om kaffe med lite kokosfett i. 
Jag testar.  
Tog ett ägg också. Alltså, inte i kaffet.

Gjorde mina rörlighetsövningar och sen på med skorna och tassade nerför alla trappor.

Det första jag såg var två tjejer som stod och åt McDonalds (tänker inte skriva mat, det kvalificerar inte). De såg mig först när jag sprang nerför backen, då började de asgarva.

Götgatan ner mot Slussen.
Mötte ett grabbgäng som var på väg hem. De stirrade och utbrast "Oh f*ck".
Mjahaaaa, ser jag så konstig ut alltså?

Över till Kungsholmen och upp till Fridhemsplan. 
Kändes rätt bra i benen ändå, trodde det skulle vara segare. 
Har inte tränat på en och en halv vecla, sedan tävlingen i England.

Mötte upp Anna. Vi tog oss ut mot Bromma, vidare genom Sumpan och lite terräng i Ursvik, pannlampor regerar!
Kom ut i Kista och sen Ulriksdal och in i Solna.
Tog sista biten inne i Hagaparken innan vi skildes åt vid Roslagstull för att sticka åt varsitt jobbhåll.

Jag fortsatte upp mot Högkvarteret och stannade klockan på 2h 58 min.
Ingen aning om distans men farten var inte så tokig ändå.

Det kändes bättre än förra gången men det var ändå lite jobbigare.
Trots att vi hade sprungit och pratat i närmare tre timmar (tror det var tyst max en minut i sträck) så måste vi träffas och fika snart för lite mer prat.

På jobbet sen var duschen varm och frukosten otroligt god. 
Kaffet ska vi inte ens tala om :)



6 kommentarer:

  1. Åh va jag skulle vilja följa med er nån morgon!

    SvaraRadera
  2. Det är bara att beundra dom här två :-)
    Ska ut och köra 16st 800hundringar på övningsfältet nu, men det låter ju som rena semestern.

    SvaraRadera
    Svar
    1. 800ingar är inte att leka med Janne, rock it!

      Radera
  3. Läst några inlägg nu, tack vare Alice som hade länkat din blogg i sin. Blir så taggad att lyckas med mina mål som jag satt för mig själv nästa år när jag läser din blogg, om grispass och annat mäkitigt. Kör hårt! / Linda

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men TACK Linda! Vad roligt! Alltid kul om någon på köpet inspireras. Kör hårt!
      Kram / Maria

      Radera