tisdag 6 november 2012

Maria tycker till

Inget utbrott denna gång, jag lovar ;)

Jag gillar inte att räkna upp saker att störa sig på för då sprider man ännu mer negativ energi, meeeeeeeeeeeeen jag gör ett undantag idag.

- Folk som cyklar mot rött!!! För i H*****E!!! Red means stop! Även för er.

- Det gäller tydligen att vara först runt i salen när man joggar på uppvärmningen på gruppträning! Satan i gatan vad jag blev omsprungen, samt att hälkickar är till för att mjuka upp musklerna, farten spelar ingen roll!

- Städerskor som inte gör sitt jobb! Jag har jobbat som städerska på skollov och helger och har man ett jobb som innebär att man ska göra rent så ska inte telefonen  fortfarande snarka under ett lager av damm när städerskan har varit där.

- Folk som anser att man är "galen" (och gärna påpekar detta också), när man berättar om sin passion (flytta sina gränser, springa väldigt väldigt väldigt långa sträckor, utmana sig själv fysiskt och psykiskt). Seriöst people, get a grip och var imponerade istället! 

- Folk som inte kan göra sitt jobb och det går ut över mig! Enough said.

- Folk som underskattar sig själva och ber om ursäkt för sin existens! Sträck på er och var stolta!

- Folk som inte riktigt har greppat det här med mat och träning! De som inte kan äta fettranden på en skinkbit men gärna vräker i sig godis istället för mat, då har man inte lagt alla pusselbitar rätt.

- Folk som tror att lättmargarin och flytande margarin är nyttigare än smör! Läs om margarin HÄR, och om smör HÄR. Sen får man alltid tycka och tänka som man vill (så länge man håller sig inom lagens gränser och margarin borde tamejf*n vara olagligt).

Måste även rekommendera ett vansinnigt bra blogginlägg av allas vår Jonas Colting :)
http://coltingblogg.com/2012/10/29/darfor-valjer-jag-bort-margarin-svar-till-bt/




I övrigt är jag fortfarande en glad liten skit som förmodligen har träningsvärk i axlar och rygg imorgon :)

Snajsigt va? :)




3 kommentarer:

  1. Hej tösen!
    Har bara en fundering om du har nåt bra upplägg för intervaller på bana? börjar bli lite mörkt o tråkigt att springa i skogen!
    /Helen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hello!!
      Hm, ja, en fin stege är ju alltid trevligt :)
      200m+400m+600m+800m+1000m+1000m+800m+600m+400m+200m, eller hur man nu behagar.
      Jogga lugnt halva sträckan mellan intervallerna.
      Sen kan man köra liknande fast i tid.
      1min+2min+3min´4min+4min+3min+2min+1 min, jogga halva tiden mellan :)

      Vad gillar du min usb-sticka? :)

      Radera
  2. hehe, riktigt snygg sticka!
    Har försökt övertala Tobias att plocka hem en till mig med. Men det är tydligen hårdavluta!

    Tack för tipsen! Stegen ska definitivt testas!
    Sist körde vi på följande upplägg:
    4x800m
    4x400m
    4x200m
    4x100m
    Med 45s vila mellan, sjukt jobbigt, men man är ju såååå nöjd när man är klar!

    SvaraRadera