onsdag 14 november 2012

Om igår var en kass dag...

Så är idag en ofantligt mycket bättre.

Igår natt sov jag otroligt dåligt.
Inte bara sådär att det var jobbigt att gå upp.
Nej, jag har nog aldrig velat ligga kvar i sängen så mycket som igår och inte bara därför att det är varmt, gosigt och skönt. 
Huvudet bankade och ögonlocken var tunga som betong när klockan ringde för andra gången och det var verkligen dags att  gå upp.

I och med att jag fick till ett härligt pass på måndagskvällen trodde jag att jag skulle slockna direkt när jag lade huvudet på kudden.
Som jag misstog mig...

Vände och vred, kastade mig av och an.
Stressen blev inte mindre för att jag kollade på klockan var femte minut.

Drömde konstiga saker.
Vaknade.
Kunde inte somna om.
Så höll det på.
Kan nog räkna antalet timmar sömn på en halv hand.

Det var inte den vackraste Maria som släpade sig till jobbet det vill jag lova.

Tog mig på något sätt genom dagen, kollegorna undrade flertalet gånger hur det stod till.
- Nejdå, jag är bara trött.

Avslutade den mindre bra dagen med en massage.

"Oh, skönt!" tänker ni.
Nej, inte någonstans kan jag berätta.

I princip allt blod tömdes i benen på mig och tårarna var inte långt borta.
Det där med att massge ska vara skönt, vad har folk fått det ifrån egentligen???

Hem, mat, sova.
Det sista jag såg av klockan var 20.33.
*Snark*

Idag vaknade jag upp a whole new person och i eftermiddag ska jag ta en skön runda runt Brunnsviken.

Sömn skall icke underskattas!


2 kommentarer:

  1. Skönt att det var en kortvarig svacka :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oh ja :) totalt annan människa idag. Och att jag visste vad det berodde på. Annars hade jag blivit både lite fundersam och rädd...

      Radera