fredag 1 november 2013

Det blev helg igen

Åter i Borlänge. :)
Idag skulle jag ha en 4-timmars arbetsdag trodde jag och hade fått ok på att flexa bort de.
Igår upptäckte jag att jag de facto hade 0 timmars arbetsdag. 
Flexen brann inne. 
Bra att ha lite timmar i reserv :)

Igår tog jag tåget upp till Borlänge.
Det var längesen jag åkte tåg hit, på senaste tiden har det blivit buss eller bil med syster.

Det är Allhelgonahelgen i helgen.
Imorgon ska vi till kyrkan på minnesgudstjänst för de som har lämnat oss under året.
En tid att minnas och glädjas åt de fina stunderna.

Jag saknar min pappa.
Väldigt mycket.
Det är fortfarande overkligt att han är borta. 
Det enda som finns kvar är minnen.
De är många.
Jag minns de med glädje men sörjer att han inte finns kvar.
Han var så stark.
Hans styrka har jag med mig när det blir tungt.

Imorse joggade jag en lugn mil på hal asfalt från nattens frost.
Jag andades frisk, krispig luft och njöt i fulla drag av att vara utomhus.
I eftermiddag blir det distans runt Aspeboda.
Det säger förmodligen inte så mycket men det är en fin runda.

Ikväll blir det full rulle.
Min andra syster med barn och man kommer på middag.
Min svåger och Rikard kommer ikväll.
Fullt hus med andra ord.
Nästan.
Det är en som saknas.
Men han har krupit in i våra hjärtan istället.
Det är varmare där.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar