söndag 24 november 2013

Helgen v47

Söndag igen.
Dagarna försvinner i en hiskelig takt och idag är det en månad kvar till julafton.
Crazy.

Om två veckor har vi bott i Solna i ett år.
Vid årsskiftet har jag jobbat på Karlberg i ett år.

Idag är det även ett år sedan min fina syster sa ja till sin John och de blev herr och fru.
Vilken dag det var.
Vilken fest det var!
Jäklarns vad vi dansade och hade kul ända fram på småtimmarna.

I källaren vid toaletterna fanns det kranar med kolsyrat vatten. De hängde jag under i danspauserna :)
Dessutom lyckades jag även hålla nerverna i styr och prestera väl när jag skulle sjunga under vigseln i kyrkan, plus till mig.
Dock grinade jag både innan och efter det.
Shit vad obehagligt det blir när man går utanför sin bekväma box.....

Igår var jag gräsänka då R var med sina pojkvänner och hade Thanksgivingmiddag.
Som sagt så behöver man lite egentid ibland.
Just denna egentid ägnades mycket åt att kolla på film och småfnissa för mig själv i soffan.

Jag inledde med The Expendables 2, halvkass action med alla höjdare (Willis, Stallone, Schwarzenegger, Van Damme, Norris, Lundgren, you name it), så halvkass att den var helbra. Loved it! :)
Fortsatte sedan med Eurotrip, som nog går in under kategorin highschool-komdedier, hehe, några år sedan jag såg den men lika kul nu som då. Tur att jag inte verkar tappa humorn i och med att jag åldras ;)
Avslutade sedan med att ha tecknade Anastasia på i bakgrunden medan jag gjorde lite annat. 

Mat måste man ju också ha så jag svängde ihop en linsgratäng och körde en lax i ugnen och så var den saken biff.

Idag gjorde vi en sån där "par-grej" och gick på långpromenad.
Rackarns kallt var det och det stämde inte alls med termometern och det som faktiskt upplevdes utomhus.

Imorrn ska jag förmodligen bli nåldyna då bästa Maria K är hemma på visit från Cypern. (rackarns dum idé av ens massör att flytta utomlands sådär tycker jag ;) ) .
Hon får åtgärda de skavanker som finns och sen har jag återbesök på onsdag för att vara i topptrimm inför helgen (låter som jag ska ställas ut).

Helgen ja....
Jag har börjat packa som smått.
Har koll på :
- Tävlingskläder
- Skor
- 12h-Fanta (blir ingen cola denna gång)
- Lakritsnappar
- Inlagda persikor
- Frystorkad lappskojs
och lite annat som jag löser under veckan.

Kompletterade dessutom tävlingsapoteket under gårdagen så nu finns my-painkiller-of-choice och diverse annat med.

Dåså, nu väntar tre intensiva dagar på jobbet där jag ska klämma in fem dagars jobb.


Don't forget to be awesome! ;)

Lördagsmiddag

Med lite majs också, ugnsgrillade, smarrigt

Vill man inte dricka alkohol kan jag rekommendera BEO, bryggd på maltbas och utan tillsatser, socker och andra konstigheter. Jättegod och lite roligare än vatten!

Fick för ett tag sen för mig att jag skulle tycka om Mountain Dew.
Idag hittade jag det på Ica Maxi, det var sådär gott, väldans sött...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar