söndag 10 november 2013

Anima Sana In Corpore Sano

Jag är inne i ngn form av mental svacka.
Mycket i huvudet, väldigt mycket.
Lite stukad rent mentalt skulle man kunna säga.
Lite som efter VM i Polen 2012.

På jobbet pågår en process med en sak som jag aldrig stött på i mina snart 9 år i Försvarsmakten. 
Det tar mycket på mina krafter just nu men jag hoppas att det snart är utagerat.

På detta är jag inne i en "formtoppning" inför Bislett om tre veckor.
Nu lägger jag den på hyllan.
Kroppen svarar inte.
I fredags när jag kom upp till Borlänge, (japp, var där i helgen igen), drog jag med mig mamma upp till Mellsta (motionsområdet som ligger 500 m från mitt föräldrahem och där jag har avverkat x antal kilometer under åren). 
Jag skulle springa 15 lätta kilometer och mamma hade backintervaller på lur.
Jag satte av på ett 2,5kmspår utan belysning, jag tänkte att det var bra träning med pannlampelöpning inför TEC.
Lite halvseg efter bussresan upp men jag tänkte att det löser sig efter ett tag.
Det gjorde det inte.
Klockan pep efter varje kilometer, borde ha lämnat den hemma, det den visade var inga muntra siffror.

Pricken över i:t kom när jag snubblade över en rot och fick väldigt snabbt närkontakt med jorden. Tänk Superman med slagsida.
Då reste jag på mig, letade på mamma och gick hem......

Igår ställde jag helt sonika in löpturen, varken kropp eller knopp är med mig just nu.
Jag ägnade dagen åt att umgås med min mamma och syskonbarn istället.
Den här helgen var välbehövlig.
Ibland behöver man bara få vara den där yngsta dottern hemma hos mamma, höra att man är omtyckt, bli nedbrottad i soffan av en 4åring och en 2åring som skriker "Ja meee", leka häst med nyss nämnda 2åring på ryggen som håller på att kikna av skratt och ibland behöver man bara sitta i soffan och titta på Räddningspatrullen en söndagsmorgon.
Räddningspatrullen är bra grejjer det...

Det jag inte har löpmässigt inför Bislett kommer jag inte kunna skaffa mig på de här veckorna heller.
Det är mycket som snurrar i min skalle.
Därför fokuserar jag på Anima Sana In Corpore Sano - A sound mind in a sound body.

It aint about how hard you hit...

1 kommentar:

  1. Har egentligen inte så mycket att tillägga som du inte vet.
    Oavsett fysisk form går det aldrig att göra bra resultat på ett 24 timmars (eller längre) om inte huvudet är på topp. Huvudet och det mentala är mycket viktigare än en formtopp. För grundkondiset har du det vet du. Du har varit där och du har levererat, den kunskapen kan inget ta ifrån dig.
    Koncentrera dig på att du ska ha kul.
    Och en kram :-)

    SvaraRadera