tisdag 12 november 2013

Positiv energi

Det är viktigt att omge sig med människor som ger en energi.

På jobbet kan det ju vara svårt då man inte direkt väljer sina arbetskamrater, men på fritiden har man en stor möjlighet att välja. Både vad man vill göra och vem man umgås med.
Det är en av fördelarna att vara vuxen, man kan välja sina vänner :)

Idag valde jag att flexa ut en halvtimme och ta en lång-fika med Anna G.
Det är alltid lika trevligt och ger mig energi.
Jag gör så ett tag framöver, sätter mig själv främst och väljer bara saker som påverkar mig positivt.
Jag läser Scott Jureks bok "Ät och spring", sjukt inspirerande och intressant.
Jag kramas lite extra med min sambo, mest för att det är mysigt och att man behöver 7 kramar om dagen för att må bra, det gör inget om det blir fler.


Jag jobbar vidare på det där att knoppen skall må bra.
Gick in i min egen bubbla idag, pluggade in mp3.n och gick till gymmet innan lunch.
Värmde upp på crosstrainern i 15 min och körde sen enligt nedan:
- Russian twist med 8 kg kettlebell x25/sidoplanka 45 s på varje sida
x3 set

- Fällkniven x20/höftlyft med sträckt ben 10 + 10
x3 set

- Utfall med 5 kg vikt 10 + 10/sneda situps x25
x3 set

- Draken med 5 kg vikt, 2x5 på varje ben

I övrigt så är det verkligen höst nu.
Mörkt på morgonen och mörkt på kvällen.
REFLEX PEOPLE!!!!!
Häromveckan höll jag på att springa in i en cyklist som i kolsvart majestät framryckte på cykelbanan..... inte ok.....
Hellre en reflex och lampa för mycket än en för lite.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar