söndag 5 augusti 2012

Allt har en ände

Men korven har två sägs det :)


Samma sak med semestern, inte att den har två ändar alltså, men en iallafall och i förrgår var det officiellt min sista semesterdag. Igår och idag var det ju "vanlig" helg och imorrn är det måndag, klockan ställs mycket tidigare än de fyra senaste veckorna och man ska klä sig lite vardagssnajsigt igen.
Men jag gråter inte blod för det, jag gillar ju mitt jobb och det känns rätt skönt att rivstarta hösten med allt vad det innebär.


Vad ligger framför dalkullan den kommande tiden då?


- Det första som poppar upp i huvudet på mig är självklart VM, herregud (för att citera Veronica Wagner).
Glömmer bort det ibland, tror det är bra, inte att glömma bort det alltså, men att inte lägga ner alltför mycket energi innan. Jag vet ju vad jag ska göra.
Jag har satt upp ett mål, som jag kommer hålla för mig själv än så länge :) planen är inte planerad och klar in i minsta detalj än så länge. Jag håller fortfarande på att boxar in och skalar av kanterna på den, men den kommer vara klar i god tid så jag hinner mentalt förbereda mig på vad som komma skall.


- Det andra som poppar upp är Round Rotherham, 50 miles i ett höstigt England med härliga Sandra som resesällskap. 
Men detta är prio två. Ska inte lägga ner alltför mycket energi på detta än så länge, jag ska rikta energin åt rätt håll. Var sak har sin tid.


- I övrigt är det mestadels vardagsroliga saker; som att Rikard ska springa Lidingöloppet, ska bli extremt roligt att coacha honom där :)
- Ultrafestivalen i Skövde; där jag ska ner och spontansupporta lite tänkte jag. Har även en vän som gör ultradebut, nice!
- Antalet adepter börjar byggas på och det skall läggas planer för att nå personliga mål.
- Och som tur är så gillar jag mitt jobb och där händer det nog både en och två roliga saker i höst ;)


OS är ju i full gång också och återigen måste jag framföra min kärlek till detta evenemang. Höll nästan på att börja lipa själv när det var prisutdelning för seglingen. Herregud jag måste verkligen ta mig i kragen gällande det där med bölandet. 
Höll på och snora och härja när Lisa Nordén gick i mål också, ujujujuj vilken rysare. Otroligt grymt jobbat!!!
Däremot blir jag trött på media; "Nordén, 5 cm från guldet", "Torneus, 1 cm från bronset"
Skärp er för f*n och gläds med våra atleter istället!!!
Friidrotten håller på för fulla muggar och jag njuter av att titta på världselitens teknik och taktik i respektive grenar. Marathonloppet var en riktig njutning, Isabellah tog ingen medalj men det var väl inte riktigt realistiskt heller. Hon har en bit kvar men jag är övertygad att hon når dit en dag.
Ryskan sprang väldigt vackert by the way.
Jag satt och suktade framför tvn häromkvällen och kommenterade tekniker och muskler (tror det var simning) då en kompis upplyste mig; "Du vet att det finns riktigt porr på internet". Haha, för mig är OS samma sak and even better :)




Träningsmässigt har denna vecka varit mängdbetonad och jag ligger 20% över snittet/vecka för min del, samma sak gäller nästa. Kroppen känns bra men lite tunga ben emellanåt, får vara extra nog med nedvarvning och stretch. 
Skall även försöka få in en massage då min rygg och jag inte riktigt är överens för tillfället.


Som slutkläm så letar jag med ljus och lykta efter bra och inspirerande böcker. Gärna biografier eller liknande. Tips?

6 kommentarer:

  1. Låter bra inför VM. Vi syns i Skövde

    SvaraRadera
  2. Scott Jureks Eat and Run kanske? Tyckte den var intressant.

    http://www.amazon.co.uk/Eat-Run-Unlikely-Ultramarathon-Greatness/dp/1408833387/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1344258942&sr=8-1

    SvaraRadera
  3. MOMENT 22 (Joseph Heller)för en yrkesmilitär, emeritus (?) av hög, hum, rang som du :-)
    Jag läser den för tredje gången och i sakta tempo för att verkligen njuta av författarens logik.
    I sommar lär jag inte hinna med Soldaten Svejk än en gång.

    SvaraRadera
    Svar
    1. haha, ja, hög rang *host host* var det jag ;)

      Skall kolla upp den!

      Radera
  4. Hej snygging!
    Härligt att det går bra för dig och mycket kul som händer låter det som :)

    Boktips: "Munken som sålde sin ferrari" av Robin Sharma.
    Lite filosofi och livsstil. Jag blev döpepp och ville ändra på saker, börja med nya saker o.s.v.
    Så den kan jag varmt rekommendera. Om du har vägarna förbi Linköping får du hojta till, här bor jag nu. Alla ursäkter att baka sockerhaltiga bakverk tas ju tacksamt emot ;)

    Kramar!

    Elin Karlsson

    SvaraRadera