torsdag 9 augusti 2012

Tugga, tugga, tugga....

Tuggar kilometer det är vad jag gör denna vecka samt föregående.
Det går rätt bra. Känner mig inte speciellt seg i benen.

Men igår blev ändå ett lite lättare pass med Kommendören.
Joggade ner från HKV till Djurgårdsbrunnskanalen (the place to be). Där körde han 2 varv, jag körde 5 (9,5 km) och sen joggade vi tillbaka. Summa 16 km på väldans pigga ben.

Inte så segt som man kan tro att springa runt där vid kanalen. Lite ultrainspiration fick jag nog allt :) runt runt runt.

På VM blir det första gången som jag tävlar på så pass "lång" bana (1500m) på 24h. Iochförsig så var mitt första 24h-lopp på 1200m bana i Hallsberg (har iallafall för mig att det var 1200). De övriga har varit på 400m bana och 546 m i Oslo.
Nu låter det som jag har sprungit hur många 24h som helst men jag har bara sprungit 4 st :)

Hursomhelst så kändes det skönt och bra, kilometerna avverkades i rätt högt tempo, tror jag gör lite fel och springer alldeles för fort denna vecka. Men så länge jag orkar så känns det ju bra.

Fördelen med en kortare bana (ca 400-500m) är att det alltid är nära till support och service om det skulle hända något.
Om jag får kramp eller stukar foten eller blir biten av en orm eller attackerad av en Pegasus eller liknande, så finns det alltid folk nära till hands, samtidigt som man alltid vet att mat och dryck finns nära.
Nackdelen är att att det just finns folk väldigt nära hela tiden.
Ibland behöver man vara ensam med sina tankar och bara fokusera. Det kan jag se som en fördel med en längre bana.

I eftermiddag är tanken att jag jag fratenisera mig med alla andra löpare i Stockholm. Jag ska alltså springa runt Söder via Årstaviken :)

Igår hade jag förresten möte med en ny adept, att man kan bli så glad och inspirerad av att säga åt andra vad och hur de ska träna. Hon hade förresten sötaste 10mån Ellen med sig, som verkade gilla mig, håll i hatten, än har inte helvetet frusit till is! ;)

2 kommentarer:

  1. Kul med dina nya adepter!!

    Jag tycker det måste vara en optimal längd på bana. Blir liksom så mycket fika på en 400-meters bana ;)!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja det är sant Carina. Fika kan man göra någon annan gång, när det är tävling då springer man! :)

      Radera