torsdag 30 augusti 2012

Nojjig eller nervig?

Om en vecka är jag i Polen.
På plats i "Athletes village".
Jag och resten av landslaget.

Hehe, resten av landslaget.

När jag var liten och tävlade i längdskidor kunde man bli uttagen till ett "Dalarna-lag" och få åka iväg och tävla i stafett för sina respektive län.
Jag var aldrig så bra att jag fick göra det.
Men oj vad avundsjuk jag var på tjejerna som gick omkring med texten "Dalarna" på de snygga västar de hade fått.
Jag tog det med ro och jag kommer ihåg att jag sa till min mamma; "Jaja, de kommer vara så avundsjuka när jag får en väst som det står Sverige på."

15 år senare blev det sant.

I övrigt så är jag nojjig.
Känner en liten, mikro, aningens, tillstymmelse till ett kliande i halsen.
Valde att gå till hälsokostaffären och köpa Echinatex-droppar istället för att springa ett lugnt pass.

Sambon stannar i Uppsala över natten, grabbgängshäng.
Jag bakar muffins, äter räkor och kollar friidrott på tv.
Vardagslyx.


5 kommentarer:

  1. Är det inte bara den där vanliga innantävlingesjudomen som kommer nu.
    Det ärt ju klart att det måste bli lite nerver som börjar krypa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo jag hoppas det. Men det killar ytterst, ytterst lite i halsen när jag sträcker på den. Överdoserar Echinagard och vräker i mig vitlök. :)

      Nerverna har inte kommit riktigt än, är inne i en liten lull-lullbubbla och bara myser runt för tillfället faktiskt :)

      Radera
  2. Det ska bli så roligt att följa dig och alla andra där i Polen!!! Tror (och hoppas) som Janne att det är preloppssyndrome som du känner!

    SvaraRadera
  3. Jag ville också så gärna ha en sån där väst där det stod Dalarna på ryggen. Jag fick en till slut.....när jag var ledare på ett dala-läger men då var jag ju vuxen!

    Lycka till i massor! Jenny

    SvaraRadera