onsdag 8 augusti 2012

Inget som inte lite löpning kan lösa

Idag är det onsdag, två arbetsdagar har genomförts sedan semestern upphörde.

I måndags var det lite kaosartat, eller ja, kaos och kaos, det var många trötta ögon i korridorerna och det tog lite tid för alla (inklusive mig) att göra det de skulle.
Mjukstart kan man säga och det var tur att det inte var något brådskande som låg i röret.
När jag väl kom hem mådde jag kasst. 
En tom mage kombinerades med massiv huvudvärk, feberkänningar och en kliande hals. Jag spenderade resten av kvällen på soffan under en filt.

Igår kändes det bättre men tröttheten satt i, (ovanligt att ställa klockan på 06.10 efter fyra veckors sovmorgon antar jag).
Bestämde mig för att plåga mig själv lite så jag tog dagens löppass inomhus, på löpband, som jag i vanliga fall undviker in i det sista.
20 km och 14 liter svett (kändes så iallafall) senare pustade jag ut och kände mig klarare i skallen och gladare i själen.
Det som fanns i kroppen på måndagen var tydligen inget som inte lite löpning kunde lösa.

Jag och Sandra är anmälda till Round Rotherham!!! Wohoooo!!! :) Ska bli så rackarns kul att jag inte riktigt vet vart jag ska ta vägen.
Flyget är bokat och klart, flygbussarna kollade, hotell bokat och Sandra har köpt tågbiljetter för att ta sig från Värmland och hit. 
Detta kan inte bli så mycket annat än A-W-E-S-O-M-E!!!

Idag väntar ytterligare löpning, denna gång med Kommendören, som tydligen har legat på latsidan under semestern och idag blir det utomhus.

Såg ni förresten att vi tog medalj i OS igår igen? Jimmy Lidberg, what a man!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar