söndag 10 juni 2012

Bäst när det gäller?

Söndag, 16 grader varmt i Stockholm idag. 10 juni.
Drygt tre månader kvar. Det pirrar i kroppen bara jag tänker på det.
Om tre månader kommer jag att bära de blågula färgerna.

Men tre månader är tre månader och än är det många träningspass som skall ånjutas.

Måndag imorgon och en ny arbetsvecka.

Det blir några extra mil den kommande veckan.
På onsdag är det tävling på jobbet. HKV-varvet, spring så många varv runt HKV du kan mellan 9 och 15. Man får tydligen en glass om man springer tre varv.
Jag vill inte ha någon glass. Däremot hade jag tänkt att springa några fler varv.
Planen är att ta det lugnt och bara ha det roligt. Det kommer nog bytas ut lite folk vartefter tiden går.
Jag går all in :) 6h är alltid 6h och mycket kan hända. Men 60 kilometer ska jag nog skrapa ihop.

Har legat på soffan och läst lite de senaste timmarna (inväntar tvättstugan), "Nya Bäst när det gäller" och "Att spränga gränser", jag läser gärna och mycket om idrott, idrottspsykologi och idrottsprofiler. Jag tycker det är väldigt intressant och läsa hur andra har nått sina mål, vilka metoder de har använt sig av.
Inspirationen som medföljer är ett stort plus i kanten.

Man får ta småsaker i andras metoder och göra det till sin egen. Det är du själv som känner dig bäst.
Jag vet hur jag fungerar, men saker kan alltid bli bättre och svagheter alltid jobbas med.

Till veckan då, förutom HKV-varvet så har jag två fikadater och på lördag är det ju Tjejmarathon, ni har väl inte glömt att bidra till insamlingen????? 


Come on people, make a difference!!!!




2 kommentarer:

  1. Se nu till att slå Andreas på onsdag, hört att han fortfarande är sliten (tänk så i alla fall)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ska ialla fall göra ett bra försök :)

      Radera