torsdag 28 juni 2012

Intervaller på Stockholms Stadion

Det märks att det är semestertider, väldigt lugnt på jobbet. Vilket öppnar upp till andra möjligheter.


Startade eftermiddagen med det kortare styrkepasset.
10 min uppvärmning på crosstrainern och sen enligt följande:

DEL 1

Mark
Rodd
Drag till hakan                   5 st. på alla, göres under en följd.
Fri vändning
Stöt
Böj fram
Gör 3-4 varv använd enbart stången som belastning.
DEL 2
HOPP 1
4-5 SERIER, KÖR TILLS DET KÄNNS LAGOM I VARJE SERIE.
HOPP 2 VÄXLA MELLAN 2 HOPPSÄTT
HOPP 2 MED FÖRFLYTTNING
HÄCKHOPP 3 – 4 ST
4 VARV MED VILA MELLAN VARJE VARV


Var ensam på gymmet idag, skönt. Då kan man göra lite som man vill :)


Efter det mötte jag upp Nanna på Stadion. 
Det vankades intervaller.


Vi värmde upp ett par varv, pratade lite om löpningen och livet.
Efter det drog allvaret igång:
- 400m
+
- 600 m
+
- 800 m
+
- 1000 m
+
- 1000 m
+
- 800 m
+
- 600 m
+
400 m


Saaaaaaaaaaaaaaaaaatann!!!!!!!!!


Konstig känsla att springa på bana. 
Men ändå härligt.
Lukten av tartan blandat med svett. Underbart!
Tänk att legender som Usain Bolt, Michael Johnson, Ludmila Engquist, Haile Gebresselassie, har sprungit på samma banor. RESPEKT!!!


Hursomhelst kändes det rejält i låren, andningen var inte alls lika kontrollerad som vanligt. Men tiden var bra.
Höll mig på 4 min på 1000ingarna och det kändes härligt. 
För att bli bra på längre sträckor måste man ju sänka sin bekväm-fart. Detta försöker jag göra genom bl.a. intervaller.


Effektivt som få, närapå spyfys (efter sista 800ingen var det nära) och mycket trevligt sällskap fick summera kvällen!
Trötta men glada och snygga som få :) 


Vackra Stockholms Stadion 


En av favoriterna, smaskens!

Idag fyllde min älskling år!
Min present var en startplats i Lidingöloppet! :)

Grattis älskling igen! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar