måndag 25 juni 2012

En helt vanlig måndag, eller?

Tveksamt om man får kalla det spyfys utan att det var Monas pass :) men det var banne mig inte långt ifrån.


Vaknade imorse till regnet som föll på takfönstret (och överallt annars också iochförsig).
På med regnkläder, frukosten i magen och iväg till jobbet.


Tycker det är rätt fridsamt att knata omkring i regnet, brukar inte vara så jättemycket folk ute, vare sig som går eller cyklar.


Så rätt outfit idag, gummistövlar och regnställ

Dagens pass var styrketräning deluxe, (ok intne deluxe kanske, men det var nog längesen jag svettades så mycket):


Värmde upp 10 min på crosstrainern i sällskap med mp3.n som funkade trots en åktur i tvättmaskinen. Dock  tog ju batteriet slut, men åååååååhh, jaja, tur det finns Bandit Rock på radion.


DEL 1

BÖJ (20-30 kg)
+
HOPP 1
6  6  6  6
+
CA. 4-8
BÖJ (30-50kg)
+
HOPP 2
4   4   4   4  4
+
CA. 20-30
FRI VÄNDNING - STÖT
+
HOPP 3
4        4  3  3  2  2 
+
CA 2-3


Del 2
”Hopp chins”
20
Hjulet + armböj
20
Omvänt rygglyft 1 ben i taget
20
10 på varje, kör varannat
Benlyft med rumplyft
20
Gör 5 varv under 18 minuter

Hopp 1 = spänsthopp rakt upp , händerna på stången
Hopp 2 = enkla hopprepshopp, sträva efter smidighet och lätthet (som Rocky ;) )
Hopp 3 = dubbelhopprepshopp

Efter det var jag rätt så tokigt trött. Stretchade rejält samt gjorde mina rörlighetsövningar. pluspoäng i kanten från mitt alter ego.

Fick förresten "tips" när jag gjorde mina chins, (ja jag vet att jag inte gör riktiga, men man måste ju för tusan börja ngnstans).
Det gjorde inget att han tipsade mig, missförstå mig rätt, han hade förmodligen mycket mer erfarenhet än jag vad gäller styrketräning och han hade helt rätt i sin mening, men jag älskar ändå när man får tips :) (han stönade för övrigt högst av alla på gymet).

Just nu puttrar en moussaka i ugnen, ska bli galet gott för jag är galet hungrig.

Vad bjuder veckan på i övrigt då?
Jo, imorrn bär det av ut till Bosön igen. Återbesök hos sjukgymnast Britta. Jag har gjort mina övningar. Får se hur långt det räcker.

Efter det blir det intervaller (spyfys?) med Nanna på Stadion, kommer nog kännas lite mysko att träna där....
Onsdagen är vigd åt medeldistans med tempohöjningar.
Torsdag, styrka och antingen 15 km eller tusingar på band.
Fredag tänkte jag vila och hänga på syrran när hon ska köpa nya pjucks.

I helgen blir det förmodligen löpning runt Lidingö med härliga Anna G! Hoppas vi får till det. Vi har mycket att prata om nu :)

Glömde ju nästan!
Jag och bästaste Isabelle skall ut och resa, icke till Tallinn denna gång. 
Utan nu blir det återhämtningssemester i Spanien veckan efter VM! 
Ska ligga i en solstol och läsa böcker i en hel vecka.
Älskar vänner vars föräldrar har hus utomlands ;)






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar