fredag 15 juni 2012

Jävlarimig, dra mig baklänges på en hästkärra!

Ja det skulle man ju kunna säga.
05.15 slog jag upp ögonen, såg inte riktigt vad det stod på klockradion och funderade på om sambon hade försovit sig.
När jag några sekunder senare såg att det stod 05.15 istället för 06.15 andades jag lugnt igen och landade återigen på kudden.

Inledde arbetsdagen med styrketräning, det korta passet kördes idag och enligt följande:

- Uppvärmning crosstrainer 8 min
Därefter, i en följd med endast stång som belastning

- Marklyft x5
- Rodd x5
- Drag upp till hakan x5
- Frivädning x5
- Stötx5
- Böj-hela-vägen-fram x5

5 varv med kort vila emellan.

Hopprepsträning:

- 4 set "vanliga" hopp, försöker se lika snärtig, lätt och oberörd ut som Rocky när han hoppar ;) går sådär.....
- 4 set med varierande hoppsätt (höga knän, fram med fot ex.)
- 4 set med hopp med rörelse, framåt/bakåt
- häckhopp 4 st, 4 varv med kort vila mellan varje.

Lite kortare pass som sagt men ack så svettigt.

Hade efter det lyckats boka mig en tid hos massören som är på jobbet en gång i veckan.
Björn, massageterapeut och inriktar sig mer på idrottsmassage än, ja vad ska man säga, lugnande/avslappnande massage.

Jo tack,
Citat: "Det är helt ok att skrika om det gör ont, eller om du vill svära åt mig, det går bra, det är bara roligt." (roligt?)
Yesssss, då vet jag,  det blev inga svordomar men ett par tårar pressades dock fram.

"Är det ok?"
Ja, om jag hade velat haft en spabehandling hade jag väl gått till Sturebadet (eller motsv.) Tydligen så jobbar han där med......

Han hittade en stram vad och ett stramt ytterlår, vänster och höger, mjahaaa. Jag hittade andningssvårigheter under behandlingen.
Tydligen var regelbunden massage och stretching svaret.
Ok, I'm working on it.

 Imorrn vankas det Tjejmarathon, samt diverse regndroppar yr.no, SMHI däremot lovar uppehåll.
Undrar vem man ska lita på?
Om man säger såhär, SMHI har ju haft fel förr.....


Förresten, gissa vem som ska följa med på en amerikansk kryssare nästa vecka? ;)




2 kommentarer:

  1. Supersvårt att gissa;
    Bashar al-Assad - tyvärr inte
    Mahmoud Ahmadinejad - säkert inte heller
    Carl Bildt - nja inte omöjligt
    Maria Jansson - förvisso mitt tips
    Jag är inte så lite avis

    SvaraRadera
  2. Haha, bra gissningar Bosse :)
    Det är helt ok att vara avis ;)

    SvaraRadera