måndag 11 juni 2012

Spyfys utan ngt att spy?

Dagens styrketräningspass; check! Blev nästan nära spyfys, fast hade jag tagit det så långt så hade det banne mig inte kommit upp mycket. Var tokhungrig innan jag väl hann ner till gymmet.

Upp på crosstrainern för uppvärmning, känner blodet som strömmar ut i musklerna, härligt. Kompletterade med lite hopprep och sen rann svetten i floder.

Körde program enligt nedan:
-Benböj (20-30 kg); 4 set, 6 reps
spänsthopp 4-8 mellan seten
- Benböj (30-50 k); 6 set, 4 reps
Hopprepshopp 20-30 mellan seten
- Frivändning + stöt; 4+4+3+3+2+2
Höga dubbla hopprepshopp mellan seten

Därefter "utmaning 3"
- Chins på boll (fötterna på boll) x 20
- "Hjulet-boll-+-stång" x 20
- "Hunden" x 20
- Situps hela vägen till sittande x 20

5 varv under 20 min.
Detta klarade jag dock inte idag. Blev otroligt svag i chinsövningen efter två varv, kapade antals reps till 15 de två sista varven.
Toksvettig och toktrött gick jag efter en liten stunds vila över till att köra rörlighetsövningarna Britta gett mig, återbesök nästa vecka på Bosön, bäst att ha gjort läxan tills dess.

I eftermiddagen vankas det fikadate med fröken Kvist. Blir transportlöpning till och från Kungsholmen. Niiiiiice!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar