måndag 11 juni 2012

Yrväder skall yrväder ha!

Eftermiddagen spenderades på två ytterst trevliga sätt.
Efter att ha flexat ut från jobbet lite tidigare tog jag mig ner till Röda Korset på Södermalm, yepp, I am now officially a volunteer. 2 h i veckan :)

Kände mig lite seg i benen efter dagens styrkepass när jag trampade uppför Östgötagatan, men va tusan , strunt i det, upp och bytte om och på med mina Asics, drog ur vätskeblåsan ur vätskeryggan, fyllde den med en tröja och jacka och så iväg mot Kungsholmen.
Hade lovat Miranda att jag hittade till Fridhemsplan, muahahhaha, men det gjorde jag faktiskt, en annan kan ju läsa skyltar vetja.

Det blev en timme, en kaffe och en rackarns god macka i Rålambshovsparken och en massa prat om både löpning och en massa annat. Blev lite kallt efter ett tag och vi fortsatte till Thelins för ytterligare lite kaffe och ytterligare prat.

Fick en fråga en gång i lumpen: "Jansson, hur många ord kan du säga på 10 sekunder?", what? ngn som tycker jag pratar fort? Eller mycket?
Hehe, det blev många ord denna eftermiddag då fröken Kvist är lika excellent som undertecknad på att prata både fort och mycket.
Like it!

Yrväder skall yrväder ha! :)

Nu kollar jag på fotboll.........seriöst så är det inte roligt ens när Sverige spelar. Men men, jag får väl ta och anmäla mig till någon tävling under tiden då ;)


 Vackra Stockholm


1 kommentar:

  1. Tja ni är väl mina två bästa yrväder :-)
    Hoppas du övertalade Mirre att åka till Bislett också

    SvaraRadera