söndag 24 juni 2012

Vad förvånad man blir när man trodde en sak och det visade sig vara raka motsatsen

Ja, nu pratar jag alltså om det svarta på min vänstra lilltånagel som jag trodde var ludd från strumpan. Det gick iochförsig inte heller riktigt ihop med tanke på att jag har haft vita strumpor på mig de senaste två dagarna. 
Hursomhelst så visade det sig inte vara ludd när jag försökte skrubba bort det i duschen, utan torkat blod innanför nageln. 


Förvånad? 
Jo, trodde faktiskt det var ludd....
Besviken?
Det tror jag inte, tur att nageln överhuvudtaget är kvar säger jag. (Man får glädjas åt det lilla)


Midsommarhelgen har kommit och gått.
Slutsatser: 
- 4 myggbett (sambon har 37, benen icke inkluderade)
- Spelat min första ever roliga fotbolls"match" (om man kan kalla en halvtimmes jagande av medspelare, dessutom hade vi inga mål, för match) 
- Midsommarsill = rackarns gott
- Väljer man att hinka Loka och cola-zero en hel kväll får man vackert springa på toa ett antal gångere. Ok , asmånga gånger! 


I övrigt har jag mest slöat runt, följt resultaten från Western States på datorn och drömt mig bort till den tidpunkt när jag själv får stå på startlinjen (och hoppas att jag kommer kunna ta mig till mållinjen).


Dagen har även inkluderat ett långpass med Cecilia.
Vi möttes upp på Västerbron och tog oss sedan via Årstaviken ut mot, hm........mja, längs vattnet, korsade vattnet ungefär vid någon Saltsjöbananstation och sen vidare in mot stan igen. 
Årstaviken igen på andra sidan och vips var vi tillbaka på Västerbron.
Sista halvtimmen var riktigt jobbig, solen hade kommit fram och jag är ingen större fan av sol när jag springer lite längre. Seg i både skalle och ben, men vi tuffade på och pratade om allt ultralöpning till ölbryggning. 
Drygt 30 km skulle jag tippa på (enligt Cecilias utsago, jag har glömt klockan på jobbet).


Nu har min bästaste sambo gjort middag till mig, bäst att fylla på depåerna :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar